گیاهان آپارتمانی با نگهداری ساده و بهتر در منزل

گیاهان کمک زیادی به زیباتر کردن محیط میکنند، اگر شما در آپارتمان زندگی میکنید و میخواهید در خانه خود گیاه داشته باشید باید گیاهان مناسب آپارتمان انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وقتی که در خانه خود گیاه داشته باشید، قطعاً هم؛ محیطِ خانه را زیباتر کرده اید و هم؛ هوای آن را تمیز تر کرده اید اما باید ببینید چه گیاهانی هستند که بتوانید آن ها را در خانه نگه دارید، بدون این که خراب شوند و آسیب ببینند. در این قسمت گیاهانی را به شما معرفی می کنیم که داخل محیط خانه خراب نمی شوند.

بیشتر بخوانید:

گیاهان آپارتمانی مناسب مبتدی‌ها

زامیفولیا یا zz

اگر خیلی از این گیاه مراقبت نکنید، آسیب نمی بیند و می توانید آن را در معرض نور غیرمستقیم قرار دهید. معمولاً با انواع خاک ها سازگار است و در نتیجه در محیط خانه خیلی خوب دوام می آورد.

پول چینی

این گیاه نیاز به نور غیر مستقیم دارد. خاک گلدان با زهکشی مناسب برای آن کافی است و درجه قلیایی محیط باید بین ۶ الی ۷ باشد. در چنین شرایطی می‌ تواند خیلی خوب در محیط خانه رشد کند.

چتری

این گیاه باید نور غیرمستقیم داشته باشد. ترکیب خاک آن باید با خزه همراه باشد. درجه قلیایی محیط برای آن باید بین ۶ تا ۶ و نیم باشد. برگ‌ های این گیاه تیره و بزرگ است که در محیط خانه بسیار عالی دوام می آورد.

گیاه هوا

این گیاه در معرض نور غیر مستقیم خوب دوام می آورد. سطح قلیایی آب و خاک برای آن باید بین ۴ الی ۸ باشد. نیاز به مراقبت خیلی خاصی ندارد و می توانید خیلی راحت از وجود آن در منزل لذت ببرید.

شامادورا

این گیاه باید در محیط روشن با نور غیرمستقیم باشد. خاک گلدان با زهکشی مناسب برای آن عالی است. درجه قلیایی محیط برای این گیاه باید بین ۵.۱ تا ۷ و نیم باشد. در چنین حالتی خیلی خوب در خانه دوام می آورد.

گل همیشه سبز چینی

این گیاه باید نور غیر مستقیم داشته باشد. خاک گلدان و زهکشی مناسب برای آن عالی است و در تمام رنگ ها، سایز ها و شکل ها هم وجود دارد.

گیاه عنکبوت

گیاه عنکبوت باید نور غیر مستقیم دریافت کند. خاک گلدان آن باید زهکشی مناسبی داشته باشد. درجه قلیایی خاک برای آن باید بین ۶ تا ۷.۵ باشد. این گیاه می‌ تواند در محیط خانه شرایط بسیار عالی را دوام بیاورد.

پوتوس

این گیاه نیاز به نور غیر مستقیم دارد. خاکی که برای آن استفاده می کنید باید خاک گلدان و دارای زهکشی مناسب باشد. در چنین حالتی دیگر نباید نگران مشکلات این گیاه باشید، زیرا شرایط را به خوبی دوام می آورد.

لی لی صلح

این گیاه نیازمند نور غیر مستقیم است. باید خاک گلدان با زهکشی مناسب برای آن استفاده کنید. درجه قلیایی خاک باید بین ۵ تا ۶ باشد. در چنین حالتی اگر نور طبیعی هم دریافت کند، دوام خوبی خواهد داشت.

سانسوریا زیلانیکا

این گیاه نور کم را هم می تواند دوام بیاورد اما بهترین حالت این است که نور غیر مستقیم به آن برسانید. خاک کاکتوس با زهکشی مناسب و ترکیب خاک سوکولنت برای آن عالی است. درجه قلیایی خاک هم برای آن باید بین ۴ و نیم تا ۷ باشد.

فیلودندرون برگ قلبی

درجه قلیایی خاک برای این گیاه باید بین ۴ تا ۷ باشد. این گیاه در نور غیر مستقیم دوام بسیار عالی دارد و خیلی نیاز به مراقبت شدید و زیادی از آن نیست.

برگ انجیری

گیاه برگ انجیری هم جزء آن دسته از گیاهان بسیار زیبایی است که ترکیب خاک گلدان و زهکشی مناسب برای آن عالی است. نور غیر مستقیم برای این گیاه معجزه می کند و شما می توانید در همه قسمت های خانه از این گیاه استفاده کنید.

آلوئه ورا

آلوورا جزء آن دسته از گیاهانی است که کاربرد های زیادی دارد. پرورش آن هم اصلا سخت نیست. فقط باید نور غیرمستقیم بگیرد. ترکیب خاک آن نیز باید کاکتوس یا سوکولنت باشد.

پیچک انگلیسی

پیچک انگلیسی باید در معرض نور غیرمستقیم و جانبی قرار بگیرد. خاک معمولی گلدان برای آن مناسب است. درجه قلیایی خاک باید بین ۵.۵ تا ۶.۵ باشد.

مرغ بهشتی

مرغ بهشتی می تواند در معرض نور غیر مستقیم قرار بگیرد. خاک آن باید زهکشی مناسب داشته باشد. درجه قلیایی خاک آن باید بین ۵ تا ۷ و نیم باشد تا بتواند دوام بیاورد. در چنین حالتی نیاز به رسیدگی خاص دیگری ندارد.

کاکتوس

گیاه کاکتوس باید در محیط روشن با نور غیر مستقیم باشد. البته در معرض نور کامل هم دوام می‌ آورد. خاک آن باید زهکشی بالا داشته باشد. ترکیب خاک سوکولنت برای آن مناسب است. درجه قلیایی خاک نیز باید ۵ تا ۶.۵ باشد.

مار زنگی

این گیاه باید در ترکیب خاک گلدان با زهکشی مناسب قرار بگیرد. نور غیر مستقیم برای آن لازم است. درجه قلیایی خاک هم باید بین ۵ و ۶ باشد تا دوام بیاورد.

گیاه یشم

گیاه یشم جزء آن دسته از گیاهان معروفی است که مقاومت بالایی دارد. ترکیب خاک سوکولنت یا کاکتوس برای آن مناسب است. نور غیرمستقیم می خواهد و درجه قلیایی خاک باید بین ۶.۱ تا ۶.۵ باشد.

گیاه برگ عبایی

این گیاه می‌ تواند با ترکیب خاک گلدان به خوبی دوام بیاورد و نیاز به نور کامل دارد. درجه قلیایی خاک برای آن باید بین ۵ و نیم تا ۶ و نیم باشد. همچنین این گیاه در برابر تغییرات دما، حشرات و بیماری ها مقاوم است.

سرخس لانه پرنده

این گیاه به نور متوسط یا زیاد نیاز دارد اما باید مراقب باشید که نورش غیرمستقیم باشد. خاک گلدان با زهکشی مناسب را خواستار است‌ و درجه قلیایی خاک برای آن باید بین ۵ تا ۵ و نیم باشد.

درخت پول

درخت پول هم نور غیرمستقیم می خواهد و در محیط های پرنور رشد و دوام بهتری دارد. خاک آن باید ترکیب شن و خزه داشته باشد. زهکشی مناسب را خواستار است و درجه قلیایی خاکش باید بین ۶ تا ۷ باشد که در چنین حالتی کاملا به خوبی دوام می آورد.

نیزه آفریقایی

این گیاه دقیقا شبیه به نیزه است. یک ترکیب جالب و منحصر به فردی را در دیزاین منزل شما ایجاد می‌ کند که فقط باید نور غیر مستقیم داشته باشد. خاک آن باید حاوی خزه و شن باشد و زهکشی آن مناسب باشد. درجه قلیایی خاک هم برای آن بین ۴ و نیم تا ۷ است.

گیاه برگ بیدی

گیاه برگ بیدی نیاز به نور متوسط تا نور زیاد دارد. مهم ‌ترین نکته نور غیر مستقیم است که می‌ تواند با همه نوع خاک گلدان دوام بیاورد. درجه قلیایی مناسبِ خاک هم برای آن بین ۶.۱ تا ۷.۸ است.

دراسنا لیزا

این گیاهان طراوت بسیار زیادی را به محیط خانه می دهند. نیاز به نور متوسط تا محیط روشن دارند و نور غیر مستقیم می خواهند. خاکی که برای آن استفاده می کنید، باید زهکشی مناسب داشته باشد. درجه قلیایی آن باید بین ۶ تا ۶ و نیم باشد.

لیندا

گیاه لیندا خواستار نور غیر مستقیم است. خاکی که برای آن استفاده می کنید، باید زهکشی داشته باشد و حاوی شن باشد. درجه قلیایی خاک هم برای آن بین ۶ تا ۷ و نیم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =