بازگشایی مرز خسروی به روی زائران اربعین طی هفته آینده

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: هفته آینده با بازگشایی مرز رسمی خسروی اولین گروه از زائران عتبات عالیات از این گذرگاه بین‌المللی عازم عراق می‌شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «محمد حیدری» روز پنجشنبه در حاشیه جلسه ای با حضور فرماندار خانقین در مرز منذریه عراق به منظور بررسی آخرین زیرساخت های تردد زوار، افزود: تردد و حمل نقل زائران یکی از مهم ترین دغدغه های ماست که امروز برای آن توافقات خوبی انجام شد و قرار بر این شد تا خودرو به اندازه کافی در منذریه مستقر شوند و کارجابجایی زوار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید

 مرز تمرچین برای ‌تردد زائرین اربعین آماده شد

وی اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مرز در هفته آینده مقرر شد جلسات و هماهنگی های لازم بین ۲ طرف ایرانی و عراقی به صورت هفتگی انجام شود و در هر دیدار نیازمندی ها لحاظ و برای برطرف کردن مشکلات اقدام شود.

رییس ستاد مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی در قصرشیرین گفت: مدیر پایانه مرزی خسروی و مدیر مرز منذریه عراق به عنوان نمایندگان ۲ طرف تعیین شدند و جلسات و دیدارهای بین کلانتران مرزی و فرمانداران ۲طرف هم با اعلام طرفین برگزار می شود.

فرماندار خانقین هم در این نشست گفت: این جلسه به منظور بررسی آخرین اقدامات برای تردد زوار ایرانی به کربلا برگزار شد.

«دلیر حسین» افزود: امروز با هم فکری فرماندار قصرشیرین هماهنگی های لازم برای تردد زوار در هفته آینده انجام شد.

وی گفت: ما از هفته آینده شرایط لازم از جمله استقرار خودرو های حمل و نقل برای تردد زوار را به سمت کربلا  فراهم و در منذریه مستقر خواهد کرد.

حسین تاکید کرد: ما تلاش می کنیم که میزبان خوبی برای زائران اربعین حسینی باشیم.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی  - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

کد خبر: 1150370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =