پرداخت ۸۲ درصدی مطالبات گندمکاران

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: گرچه از نظر قانونی خرید تضمینی تا اواخر مهر و آبان ادامه دارد، اما تاکنون میزان خرید ۴۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عطااله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تا روز گذشته ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۷۹ هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۳ میلیون تنی خرید تضمینی گندم‌

به گفته او، تاکنون ۸۲ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و مجموعه بازرگانی دولتی و سازمان برنامه و بودجه قول دادند این‌ هفته مبلغ خوبی تزریق کنند که امیدواریم این کار انجام شود.

هاشمی می گوید: با توجه به آنکه برداشت گندم از استان های شمال غرب ادامه دارد، پیش بینی می شود که خرید تضمینی گندم از ۷ میلیون تن بگذرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت:برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به بالای ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تا ۱۰ میلیون تن برسد که در صورت تحقق حداقل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از میزان واردات گندم کاسته می شود.

بنابر آمار سال گذشته در مجموع ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که امسال شرایط مساعد اقلیمی و اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم منجر به افزایش گندم تحویلی به کشاورزان شده است.

انتها یپیام/

کد خبر: 1150884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =