جریمه ۹ بانک به دلیل خلق نقدینگی

مدیر ارزیابی سلامت بانکی بانک مرکزی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ۶ بانک در ماه گذشته و تاکنون ۹ بانک و مؤسسه اعتباری، جریمه شدند و سپرده قانونی آنها افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، میرعمادی گفت: سیاست کنترل دارایی شبکه بانکی از سال ۹۹ به تصویب رسیده است. هدف اصلی این سیاست کنترل خلق نقدینگی بانک‌ها از طریق رشد ترازنامه است. همچنین میزان تورم در کشور هم تا به الان از این طریق کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

واکنش بانک مرکزی درباره منتشر نشدن اسامی بدهکاران بانکی زیر ۱۰۰ میلیارد تومان

به گفته مدیر ارزیابی سلامت بانکی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای کنترل مقداری دارایی‌های شبکه بانکی متناسب با امتیاز احصاء شده بر مبنای شاخص‌های سلامت بانکی و بر اساس نقدینگی هدف‌گذاری شده را تعیین و ابلاغ کرد.

او می‌گوید: اجرای این طرح در زمینه اقتصاد باعث جلوگیری در خلق نقدینگی و مهار تورم است. طبق بررسی‌های انجام شده تاکنون ۶ بانک در ماه گذشته و تاکنون ۹ بانک و مؤسسه اعتباری، سپرده قانونی خود را افزایش داده‌اند.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای کنترل مقداری دارایی‌های شبکه بانکی متناسب با امتیاز احصاء شده بر مبنای شاخص‌های سلامت بانکی و بر اساس نقدینگی هدف‌گذاری شده را تعیین و ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =