پیگیری مجلس برای رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون آموزش مجلس پیگیر موضوع رتبه بندی معلمان طرح مهر آفرین و رفع نواقص آئین نامه اجرایی است.

 به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه در مطلبی در صفحه شخصی توئیترش نوشت:

بیشتر بخوانید:

مدارک مورد نیازی که باید در سامانه رتبه بندی معلمان بارگذاری شود

«هر معلمی که دارای حکم رسمی بوده، مشمول رتبه بندی گردیده است و لازم است موانع معلمان جدید الورود، خصوصا مهرآفرینی‌ها نیز سریعا برطرف شده و مشمول قانون شوند. کمیسیون آموزش مجلس با اولویت بالا پیگیر این موضوع و نیز رفع نواقص آئین نامه اجرایی است.»

۲۹ مردادماه، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد و تا ۳۱ مردادماه ادامه دارد، با اشاره به مشکلات معلمان استخدامی در قالب طرح «مهرآفرین» که گفته شد مشمول رتبه بندی نشده‌اند، اظهار کرد: دوستان به دنبال آن هستند از مهرآفرینان آزمونی گرفته شود.  بر اساس مصوبه شماره ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۹ آمده هرکس می‌خواهد وارد آموزش و پرورش شود باید آزمون داده باشد. بحث اینها آزمون است، نه شناسه استخدامی. سایرین هم شناسه نداشتند، اما به آنها تعلق گرفت. ۱۵ سال است که از مهرآفرینان آزمونی گرفته نشده، مجوز برگزاری آزمون داخلی برای مهرآفرینان گرفته شده و به زودی برگزار می‌شود تا این گروه نیز مشمول رتبه بندی شوند.

وی همچنین ۳۰ مردادماه با حضور در برنامه صف اول شبکه اول سیما درباره عدم شمولیت معلمان طرح مهرآفرین گفت: معلمان مهرآفرین زمانی از قرارداد شرکتی وارد آموزش و پرورش شدند و بعضا تا ۱۵ سال از خدماتشان می‌گذرد. در مصوبه سال ۹۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده هر کس وارد آموزش و پرورش می‌شود باید آزمون داده و تعیین تکلیف شده باشد. صحبت شده که اینها در آزمون داخلی شرکت کنند. تلاش می‌کنیم مجوزش را بگیریم تا آخر شهریورماه آزمونشان را برگزار کرده و تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =