اغلب داروهای تولید داخل کیفیت مناسبی دارند/ چالش صنعت داروسازی، عدم نیازسنجی در جذب نیروی متخصص است

نماینده دانشجویان دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با بیان اینکه اغلب محصولات تولید داخل به‌رغم محدودیت‌های موجود از کیفیت مناسب برخوردار هستند، گفت: ایراد بنیادین صنعت عدم نیازسنجی است. هم اکنون در بازار به رغم حضور نیروهای انسانی کارآمد با محدودیت‌های اقتصادی کلان کشور در صنعت مواجه هستند.

میلاد حیدری، نماینده دانشجویان دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه برای شناخت شغل و کسب مهارت در زمینه داروسازی فقط برگزاری کارگاه‌ کافی نیست، گفت: دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی از لحاظ قدمت، اسم و رسم از جایگاه مناسب برخوردار است و بسیاری از دانشجویان به‌رغم امکان قبولی در دانشگاه سراسری تحصیل در این دانشکده را ترجیح می‌دهند.

 دانشگاه نیازمند ایجاد ساز و کار برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی

 وی افزود: بسیاری از دانشجویان نیازمند گسترش مطالعات پژوهشی هستند و در این زمینه جلسات متعدد با مدیران و سرپرستان برگزار شده است، اما به دلیل محدودیت‌ها برگزاری کارگاره‌ها منوط به اخذ هزینه‌های جانبی است که صورت برگزاری این کارگاه‌ها به شکل رایگان می‌توان برای تمامی دانشجویان سودمند باشد.

دانشگاه تمامی ابعاد ورود به صنعت را در اختیار دانشجو قرار نمی‌دهد

نماینده دانشجویان دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه تمامی ابعاد ورود به صنعت را در اختیار دانشجو قرار نمی‌دهد، تاکید کرد: نیازمند برگزاری دوره‌های تکمیلی فنی، نرم‌افزاری و کارآموزی در داروخانه‌ها صنعتی هستیم، چون برای شناخت عمیق از این شغل فقط برگزاری کارگاه‌ها کافی نیست و کارهای عملی هم به نوبه خود در ارتقای آموزش موثر هستند، چون دانشکده داروسازی در مسیر پیشرفت  قرار دارد.

عدم نیازسنجی صنعت داروسازی به نیروی کار متخصص

نماینده دانشجویان دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با بیان اینکه شاخص صنعت در داروسازی به دلیل ابعاد مالی و علاقه دانشجویان از اهمیت برخوردار است، تاکید کرد: تاکنون نیازسنجی از میزان پذیرش صنعت در رشته‌های مختلف انجام نشده است. در این شرایط بسیاری از مهندسان و پزشکان در رشته مورد تخصص خود فعالیت نکرده و عدم نیازسنجی صنعت به نیروی کار متخصص در رشته‌های مختلف را شاهد هستیم.

به گفته وی ایراد بنیادین صنعت عدم نیازسنجی در جذب نیروی متخصص است. هم اکنون در بازار به رغم حضور نیروهای انسانی و کارآمد با محدودیت‌های اقتصادی کلان کشور در صنعت مواجه هستیم. برای مهار نارسایی بین صنعت و دانشگاه نیازمند ایجاد ارتباط برای فعالیت دانشجو هستیم.

ورود دانشجویان متخصص به رشته داروسازی بدون رابطه را خواستاریم

وی درباره کیفیت داروهای تولید داخل گفت: اغلب محصولات تولید داخل به‌رغم محدودیت‌های موجود از کیفیت مناسب برخوردار هستند و اغلب محصولات در مقایسه با مشابه خارجی از کم و کاستی برخوردار نیستند. در وضعیت کنونی شاهد بروز مشکلات در تامین مواد جانبی در تولید دارو هستیم و برای ورود دانشجویان متخصص به صنعت باید استخدام‌ها بدون در نظر گرفتن رابطه مورد توجه قرار بگیرد.

این دانشجو با بیان اینکه بکارگیری افراد متخصص در صنعت داروسازی از اهمیت برخوردار است، ادامه داد: در ساختار کنونی افراد بر اساس نیاز سازمان‌ها بکار گرفته می‌شوند و برای ارتقای کیفیت آموزش می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها پرداخت.

حیدری درباره اختصاص خوابگاه‌های دانشجویی گفت: در ابتدای ورود دانشجو به دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی عدم اختصاص خوابگاه مطرح می‌شود. هرچند مسئولان در حد توان در صدد برای ایجاد زیرساخت‌ها برای تخصص خوابگاه هستند. برای مثال دانشجویان شهرستانی برای رهن یا اجاره مسکن مشکلات متعدد دارند. با این وجود، اختصاص پانسیون و خوابگاه رسمی می‌تواند مشکلات موجود را کاهش دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151919

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =