دانشگاه‌ها اختیاری در مورد تعیین سقف حذف اضطراری و پزشکی دروس ندارند

دیوان عدالت اداری با این توضیح که دانشگاه‌ها اختیاری در مورد تعیین سقف حذف اضطراری و پزشکی دروس ندارند، محدودیت ایجاد شده برای دانشجویان را ابطال کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محدودیت حذف اضطراری و پزشکی دروس دانشجویان دانشگاه اصفهان از سوی دیوان عدالت اداری ابطال شد. بر اساس این آیین‌نامه دانشجویان مجاز به حذف اضطراری حداکثر سه درس و حذف پزشکی ۲ درس هستند. در حالی که بر اساس آیین‌نامه دوره‌های تحصیلی مصوب وزارت علوم، دانشگاه‌ مجاز به ایجاد محدودیت برای حذف اضطراری یا پزشکی دانشجویان نیست.

دانشگاه اصفهان در سال ۹۷ تبصره‌ای به آیین‌نامه‌ آموزشی این دانشگاه اضافه کرده بود که بر اساس آن، دانشجویان دانشگاه اصفهان در کل دوره تحصیلی خود فقط مجاز به سه حذف اضطراری و ۲ حذف پزشکی هستند. این آیین‌نامه‌ و شیوه‌نامه یکپارچه آموزش دوره‌های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۷ دانشگاه اصفهان تدوین شده بود.

طرح شکایتی از این تبصره به دیوان عدالت اداری مطرح شد. در این شکایت آمده است که بر اساس آیین‌نامه دوره‌های تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مصوب وزارت علوم، هیچگونه اختیاری به دانشگاه مبنی بر ایجاد محدودیت برای حذف اضطراری و پزشکی داده نشده است. وجود این محدودیت در دانشگاه اصفهان سبب ایجاد محرومیت و عقب‌افتادگی دانشجویانی می‌شود که شرایطی اضطراری مجبور به حذف بیش از تعداد تعیین‌شده دروس هستند.

دیوان عدالت اداری در واکنش به شکایت مطرح شده در مورد محدودیت حذف دروس در آیین‌نامه آموزشی دانشگاه اصفهان، نسخه‌ای از دادخواست را به این دانشگاه ارسال کرد؛ اما هیچ پاسخی از سوی دانشگاه ارائه نشد.

به همین دلیل، پس از برررسی دادخواست از سوی هیئت عمومی دیوان، حکم به ابطال تبصره ۱۱ ماده ۱۱ آیین‌نامه آموزشی دانشگاه اصفهان صادر شد. بر اساس حکم دیوان، دانشگاه‌ها اختیاری در مورد تعیین سقف برای تعداد موارد حذف اضطراری و پزشکی ندارند.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1152255

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =