طرز تهیه ماسک ضد چروک صورت در خانه

چروک پوست اتفاقی است که با گذر عمر برای هر کسی می افتد با کمی حوصله می توان این خط و خطوط صورت را با ماسک های ضد چروک خانگی و طبیعی برطرف کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، همه ما درباره استفاده از محصولات ضد چروک و پیری پوست نگران هستیم و وسواس داریم.زمانی که آخر دهه ۲۰ سالگی را تجربه میکنیم، پوست به تدریج روبه پیری می رود و مدام به دنبال محصولاتی هستیم که این روند را به تاخیر بیندازیم.انجام این کار نسبتا بی فایده و بدون فکر است و شما میتوانید در عوض ماسک های شگفت انگیز و موثر را در خانه امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

ماسک قارچ روش طبیعی دیگر برای زیبایی پوست

بله، مبارزه با پیری پوست با عناصر موجود در آشپزخانه میسر خواهد شد و باعث جوانتر شدن خواهد شد.

درمان ضد چروک ساخته شده با عناصر در منزل، امن و پر از مواد مغذی هستند و آنها باعث درخشش پوست و بهبود بافت خواهند شد ؛ بنابراین انتخاب روش های گران قیمت و کرم های مختلف را فراموش کنید و در عوض ماسک های توصیه شده در این بخش امتحان کنید.

ماسک های ضد چروک صورت با روش پیشنهادی در طب سنتی

۱. ماسک صورت ضد چروک روغن نارگیل:

در یک کاسه روغن های نارگیل و دانه هسته انار را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس بعد از پاک کردن صورت و گردن، آن را اعمال کنید و اجازه دهید یک ساعت بماند و سپس با آب شستشو دهید.شما میتوانید این ماسک را هر روز استفاده کنید.

۲. ماسک صورت ضد چروک خاک رس بتونیت:

مواد لازم:
دو قاشق چای خوری خاک رس بنتونیت.
چند قطره روغن گل ریز
چند قاشق چای خوری آب
طرز تهیه:
تمام عناصر بالا را با یکدیگر ترکیب کنید تا یک فرمی از ماسک بدست آید و سپس آن را روی صورت و گردن خود اعمال کنید و بعد از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه با آب گرم شستشو دهید و بعد با یک پد تمیز خشک کنید. از این ماسک دوبار در هفته استفاده کنید.

۳. ماسک صورت ضد چروک آووکادو:

مواد لازم:
نصف یک عدد آووکادو
یک قاشق غذا خوری جوی دوسر
طرز تهیه:
آووکادو را در یک کاسه له کنید و جوی دو سر را به آن اضافه کنید و سپس آن را روی صورت و گردنتان اعمال کنید و بعد از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه با آب گرم شیتشو دهید و با یک پد خشک کنید. این را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

۴. ماسک صورت ضد چروک موز:

مواد لازم:
یک عدد موز
یک قاشق چای خوری گلاب
گلاب

طرز تهیه:

موز را در یک کاسه له کنید و گلاب را به آن بیافزایید، به خوبی هم بزنید تا یک ماسک غلیظ بدست آورید و سپس آن را روی صورت و گردنتان اعمال کنید، اجازه دهید خشک شود و بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه با آب سرد شستشو دهید و در نهایت با یک پد خشک کنید.

شما میتوانید از این درمان هر روز و به طور متناوب استفاده کنید.

۵. ماسک صورت ضد چروک آب برنج:

مواد لازم:
یک فنجان آب برنج
یک عدد حوله نرم و تمیز
طرز تهیه:
حوله خود را در یک فنجان آب برنج بخیسانید و سپس آن را روی صورتتان بگذارید، این روند را تا ۱۰ دقیقه ادامه دهید و در نهایت صورت خود را بشویید و پاک کنید. شما میتوانید این کار را هر روز تکرار کنید.

۶. ماسک صورت ضد چروک قهوه:

مواد لازم:
یک قاشق غذا خوری قهوه
یک قاشق چای خوری پودر کاکائو
یک قاشق چای خوری روغن نارگیل
طرز تهیه:
ابتدا در یک کاسه پوذ قهوه و کاکائو را با هم مخلوط کنید و سپس روغن نارگیل را اضافه کنید تا یک فرم خمیر مانند بدست آوریو و سپس آن را روی پوست صورت و گردنتان اعمال کنید.

بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه که خشک شد، به آرامی با آب سرد شستشو دهید و سپس با یک پد خشک کنید. شما میتوانید این درمان را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

۷. ماسک صورت ضد چروک جلبک دریایی:

مواد لازم:
یک قاشق غذا خوری پودر جلبک دریایی
دو قاشق غذا خوری آب ولرم
پودر جلبک دریایی

طرز تهیه:
در یک کاسه جلبک و آب را با هم ترکیب کنید و سپس آن را روی صورت خود اعمال کنید، اجازه دهید تا خشک شود و بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه با آب شیتشو دهید و با یک پد خشک کنید.این درمان را ۳ تا ۴ باز در هفته تکرار کنید.

۸. ماسک ضد چروک صورت زرد چوبه:

مواد لازم:
یک قاشق غذا خوری پودر زرد چوبه
سه قاشق چای خوری گلاب

طرز تهیه:

در یک کاسه زرد چوبه و گلاب را ترکیب کنید تا یک ماسک غلیظ بدست آید، سپس آن را به آرانی روی صورت و گردنتان اعمال کنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد شستشو دهید.این درمان را هر روز متناوبا اجرا کنید.

۹. ماسک ضد چروک صورت خیار:

مواد لازم:
نصف یک عدد خیار
یک قاشق غذا خوری آبلیمو
طرز تهیه:
خیار را رنده کنید و بهد آبلیمو را به آن بیافزایید، آن را روی صورت خود اعمال کنید، اجازه دهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید و با یک پد خشک کنید.

۱۰. ماسک ضد چروک صورت سیب زمینی و هویج:

مواد لازم:
یک عدد سیب زمینی متوسط
یک قاشق چای خوری گلاب
سیب زمینی

طرز تهیه:
ابتدا سیب زمینی و هویج را رنده کنید، درون یک کاسه بزیزید و بعد گلاب را به آن بیافزایید و یک ماسک غلیظ بدست آورید، آن را روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه شستشو دهید و با یک پد خشک کنید. این درمان را هر روز تکرار کنید.

کد خبر: 1152394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =