عنابستانی:  آمریکا باید تضمین کتبی دهد

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجازه نداریم یک توافق و معاهده ضعیف را امضا کنیم گفت: آمریکا قبل از اجرایی شدن توافق باید تضمین کتبی دهد که از برجام خارج نمی‌شود و راستی‌آزمایی در این زمینه لازم و ضروری است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در برجام امروز آمریکا و اروپا هستند که به ما نیاز دارند و این دفعه نباید ریسک کنیم و تا همه حقوق ملت ایران ایفا نشود، حق امضا کردن برجام را نداریم.

بیشتر بخوانید:

گفتگو بایدن و لاپید درباره توافق هسته‌ای با ایران

عنابستانی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها در زمستان امسال تحت فشار هستند و به گاز ما نیاز دارند، گفت: امروز آن‌ها نزدیک زمستانشان است و به گاز نیاز دارند و ما حق نداریم منافع ملت را معامله کنیم. مردم با این همه سختی و گرفتاری که کشیدند هیچگاه به ما اجازه نمی‌دهند پای یک توافق و معاهده ضعیف را امضا کنیم  ما از مذاکره‌کنندگان‌مان مطالبه کردیم که تمام حقوق مردم باید ایفا بشود و در این زمینه آمریکا باید تضمین بدهد که از برجام خارج نمی‌شود و تضمین کتبی و راستی‌آزمایی در این زمینه لازم و ضروری است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما باید بتوانیم به هر جا و کشوری که می‌خواهیم نفتمان را بفروشیم، پولش را دریافت کنیم و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود نداشته باشد. 

نماینده مردم سبزوار در مجلس خاطرنشان کرد: بحث تحریم کانورژن (یعنی تبدیل ارز به ارز) باید کاملا برداشته شود و ارزمان را به هر ارزی که بخواهیم بتوانیم تبدیل و وارد کشور کنیم. باید تمام کشورها از مبادله ارزشان با ریال ما هراسی نداشته باشند و در ساختار بانکی باید هر مبادله ای که بخواهیم در گردش مالی دنیا انجام دهیم.

وی افزود: شرکت‌های سرمایه‌گذاری باید بتوانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند و با شرکت های اقتصادی ایران مبادلات انجام دهند و لیست ستاره‌دار و تحریم ها باید براساس برجام کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما باید بعد از توافق احتمالی فرصت راستی‌آزمایی داشته باشیم چون آن‌ها خوب می‌دانند امروز دیگر امضای کسی برایمان تضمین نیست و ما باید تضمینشان را در عمل ببینیم.

وی اشاره کرد: اگر امکان راستی‌آزمایی آمریکایی‌ها در جریان احیای مذاکرات دیده نشود ما دوباره ضرر می‌کنیم و می‌شود همان برجام قبلی که شرکت ها وارد کشور نشدند با اینکه در برجام نوشته شده بود آزادند که فعالیت اقتصادی داشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1152465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =