درمان زائران اربعین از طریق اپلیکشینِ دانشجویان علوم پزشکی آزاد/ خدمات درمانی رایگان در بیمارستان مجازی «مدیسینا» ارائه می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان اینکه زائران اربعین از طریق اپلیکشین درمان می‌شوند، گفت: امکان ویزیت رایگان در بیمارستان مجازی مدیسینا فراهم شده و خدمات‌رسانی بیمارستان‌های مجازی در اختیار ایرانیان خارج از کشور هم قرار می‌گیرد.

علیرضا خوشدل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از راه‌ اندازی بیمارستان مجازی خبر داد و افزود: بیماران برای استفاده از خدمات این بیمارستان می‌توانند مستندات بیماری اعم از شرح حال، عکس، آزمایشات و ... را در سامانه بارگذاری کرده و در پرونده الکترونیک خود ثبت کنند تا توسط مشاوره آنلاین پزشکی تحت بررسی  و معاینه قرار بگیرند.

وی درباره مزیت‌های «اپلیکیشن مدیسینا» افزود: از طریق این نرم افزار پزشکان و به ویژه پزشک خانواده با توجه به وضعیت بیمار و داروهای مصرفی از هر گونه تداخله دارویی جلوگیری کرده و روند درمانی بیمار را به شکل واحد هدایت می‌کنند.

 درمان زائران اربعین از طریق اپلیکشین درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ادامه داد: این روزها جمعیت قابل توجهی از هموطنان راهی زیارت کربلا در آستانه اربعین امام حسین(ع) هستند و در صورت بروز مشکلات پزشکی متعدد در مسیر راهپیمایی اربعین در صورت عدم دسترسی به خدمات درمان این نرم افزار درمانی می‌تواند کمک کننده باشد.

خوشدل تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برنامه ویزیت رایگان در بیمارستان مجازی مدیسینا را برای هموطنان فراهم کرده تا در سفر و هر زمان در صورت بروز مشکلات پزشکی بتوانند با استفاده از اپلیکیشن ارتباط مستقیم صوتی و تصویری با پزشکان این بیمارستان برقرار کرده و بتوانند راهنمای پزشکی دریافت کند.

درمان زائران اربعین از طریق اپلیکشینِ دانشجویان علوم پزشکی آزاد/ خدمات درمانی رایگان در بیمارستان مجازی «مدیسینا» ارائه می‌شود

 وی افزود: بیماران از طریق این نرم افزار می‌توانند در اولین مرکز درمانی در دسترس داروهای تجویز شده را در اختیار بگیرند. اولین بیمارستان مجازی کشور از سال ۱۳۹۹ فعالیت تحقیقات خود را با کمک سه شرکت دانش بنیان آغاز کرده و موفق به طراحی این اپلیکیشن شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اظهار کرد: در دو سال اخیر اشکالات مربوطه در حوزه فعالیت این بیمارستان مجازی و اپلیکشین برطرف شده و قابلیت‌های آن افزایش یافته است. هم‌اکنون در این بیمارستان علاوه‌بر مشاوره‌های آنلاین توسط پزشکان متخصص و پزشکان خانواده امکان ارائه خدمات پزشکی در محل فراهم شده است.

خوشدل افزود: از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به ثبت در پرونده الکترونیک، امکان صدور نسخه الکترونیک، امکان پایش سلامت برای بیماران و فراهم کردن تعدادی تخت برای بستری در صورت ارجاع بیماران به  بستری در اقصی نقاط تهران اشاره کرد. توسعه فعالیت‌های بیمارستان مجازی در سایر شهرستان‌ها در دستور کار قرار داشته و در مناسبت‌های خاص همچون اربعین که امکان بهره‌مندی زائران از خدمات به شکل رایگان فراهم شده است.

به گفته وی این بیمارستان به مراکز درمانی مختلف متصل شده و در صورت نیاز و ارجاع بیماران به مراکز درمانی امکان پذیرش و بستری فراهم شده است. این بیمارستان‌ها در بستر ارتباطی مستقل در رسانه‌های اجتماعی موجود طراحی شده و به لحاظ امنیت بیماران ملاحظات متعدد در این اپلیکشین بکارگرفته شده و جای نگرانی نیست.

 خوشدل افزود: اکنون بسیاری از پزشکان تراز اول کشور و پزشکان خانواده در این اپلیکیشن تحت عنوان طبیب در خدمت بیماران هستند. همچنین با استفاده از این اپلیکشین سالمندان و بیماران به شکل ویژه تحت درمان در محل اقامت قرار گرفته و امکان ارائه خدمات دارویی به این افراد وجود دارد. خدمات پرستاری، خدمات پراپزشکی و امکان اخذ نمونه آزمایشگاهی برای بیماران معاینه شده به شکل مجازی مقدور است.

درمان زائران اربعین از طریق اپلیکشینِ دانشجویان علوم پزشکی آزاد/ خدمات درمانی رایگان در بیمارستان مجازی «مدیسینا» ارائه می‌شود

بیمارستان‌های مجازی در اختیار ایرانیان خارج از کشور قرار می‌گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران افزود: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با گسترش این شبکه برای ایرانیان خارج از کشور و اتصال به درمانگاه‌های اقماری در سراسر ایران و کشورها همسایه این خدمات را به شکل سراسری در اختیار هم وطنان خارج از کشور قرار می‌دهد.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1153271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =