کسری بودجه دانشگاه علمی کاربردی با وجود افزایش ۱۰۰ درصدی مبلغ آن

مدیر فرهنگی دانشگاه علمی و کاربردی گفت: با تغییر مدیریت در این دانشگاه، بودجه معاونت فرهنگی نسبت به سال‌های گذشته، افزایش ۱۰۰ درصدی

اسماعیل شهمیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه ساختار دانشگاه علمی و کاربردی با سایر دانشگاه‌ها تفاوت دارد و به‌ مراکز تقسیم بندی‌ شده است، اظهار کرد: بنابراین انعکاس اخبار مثلا اخبار مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه نیز متفاوت است. در نتیجه برخی گمان می‌کنند فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی در این دانشگاه کم بوده در حالیکه اینگونه نیست.

وی با  اشاره به اینکه مراکز  علمی و کاربردی بیشتر خصوصی بوده و تقریبا مستقل از سازمان مرکزی عمل می‌کنند، گفت: بنابراین هر کدام از مراکز آموزشی در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های متفاوتی دارند. در امور فرهنگی نیز به جرات می‌توان گفت این دانشگاه از سایر دانشگاه‌ها فعال‌تر است.

مدیر فرهنگی دانشگاه علمی و کاربردی با بیان اینکه حدود ۵۷۰ مرکز آموزشی علمی و کاربردی در کشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر حدود ۶۰۰ انجمن علمی_دانشجویی و ۷۰۰ کانون فرهنگی در این مراکز فعالیت دارند. تقریبا می‌توان تخمین زد که به ازای هر مرکز یک انجمن و کانون وجود دارد. همچنین در هر یک از مراکز این دانشگاه، یک دفتر بسیج دانشجویی نیز فعالیت دارد. 

وی با انتقاد از نبود بستر لازم برای انعکاس اخبار در دانشگاه علمی و کاربردی مطرح کرد: ما تلاش داریم تا بیشتر اخبار فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی را در سایت دانشگاه منتشر کنیم؛ اما در واقعیت این دانشگاه رسانه مطرح در اختیار ندارد. بنابراین شاید زمان آن رسیده که دانشگاه علمی و کاربردی رسانه اختصاصی و مطرحی داشته باشد. 

افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه فرهنگی در دانشگاه علمی و کاربردی

شهمیری درباره میزان تخصیص بودجه به معاونت فرهنگی دانشگات عنوان کرد: چالش بودجه و کسری آن، مختص دانشگاه علمی و کاربردی نیست؛ بلکه بیشتر دانشگاه‌های کشور درگیر این چالش‌اند؛ اما دانشگاه‌هایی مانند علمی و کاربردی و پیام نور که وابسته به شهریه دانشجویان هستند، این چالش نمود بیشتری دارد.

مدیر فرهنگی دانشگاه علمی و کاربردی ادامه داد: من اعتقاد دارم اگر در واقعیت این میزان بودجه به امور فرهنگی در دانشگاه‌ اختصاص یابد، شاهد انقلاب فرهنگی در حوزه‌های نشریات، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشجویی خواهیم بود. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا معاونت فرهنگی در دانشگاه علمی و کاربردی با مشکلات مالی و هزینه‌ای مواجه هست یا خیر، گفت: با تغییر مدیریت در این دانشگاه، بودجه امور فرهنگی نسبت به سال‌های گذشته، رشد ۱۰۰ درصدی داشت. 

شهمیری در پایان با بیان اینکه در حوزه فرهنگ هر میزان بودجه هزینه شود کیفیت محصول یا خروجی مطلوب‌تر است، خاطرنشان کرد: بنابراین نمی‌توان حداقل یا حداکثر برای این بودجه فرهنگی در نظر گرفت یا تخمین مناسبی از میزان هزینه‌های فعالان این حوزه داشت. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1153364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =