هشدار رئیس سازمان مدیریت بحران درباره تغییرات اقلیمی در آینده

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به علت تغییرات در اقلیم جوی و دستکاری طبیعت شاهد مخاطرات بسیاری در آینده خواهیم بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  تفاهم نامه همکاری سازمان مدیریت بحران کشور با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه امروز با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و اصغر جهانگیری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به امضای طرفین رسید.

بیشتر بخوانید

توضیحات مدیریت بحران درباره پرداخت خسارت به سیل‌زدگان

محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پیشگیری از وقوع بحران‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به علت تغییرات در اقلیم جوی و دستکاری طبیعت شاهد مخاطرات بسیاری در آینده خواهیم بود، از این رو به خاطر حفظ جان مردم، اماکن و موسسات صنعتی و کشاورزی و ... لازم است سازوکارهای پیشگیری را داشته باشیم تا بتوانیم قدم مثبتی در موضوعات اجتماعی زیست محیطی و کشاورزی برداریم.

وی افزود: اگر مسیر روخانه‌ها کوچک شده و یا دخالتی در مسیل رودخانه ها در شهرها صورت گرفته باید با دقت بیشتری بازنگری شود.

نامی ابراز کرد: یکی از موضوعات مهم در سکونتگاه‌ها، ایمنی در ساخت و سازها است به طوری که سازه‌ها باید بتوانند در برابر زلزله های ۸ ریشتری مقاومت کنند.

وی یادآور شد: سند ملی بحران یکی از قواعدی است که در حوزه شهری و روستایی تاثیر خواهد شد. همچنین سند ملی کاهش خطر لازم است که پیگیری شود.

وی ادامه داد: توسعه فضای سبز برای پیشگیری از وقوع بحران ها اهمیت دارد همچنین حفظ خاک نیز باید به گونه ای موثر انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: آبخیز داری به صورت پایلوت در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی پیشگیری قوه قضاییه نیز در این نشست، اظهار کرد: بحث بحران یک بحث صفر و یک نیست بلکه ما در هر جامعه ای در مقاطع مختلف با درجاتی از بحران روبرو هستیم. امروز در حوزه های اقتصادی شاهد تورم، گرانی و سایر موضوعات هستیم که مشکلاتی را برای جامعه و دولت فراهم می کند و اگر برنامه‌ریزی درستی نباشد می تواند به معضل و در نهایت بحران تبدیل شود.

وی افزود: در موضوعات اجتماعی آسیب هایی وجود دارد که اگر به درستی رصد نشود و اقدامات پیشگیرانه انجام نشود، می‌تواند به بحران های اجتماعی منجر شود که از آن جمله می‌توان به بیکاری، گسترش حاشیه نشینی و ... اشاره کرد.

وی تاکید کرد:حاشیه نشینی علاوه بر اینکه مهاجرت های بی رویه را دامن زده و توسعه شهری و روستایی را دچار اختلال کرده؛ سهم بسیار بالایی در افزایش آسیب ها داشته است.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتاً اگر سیل و زلزله و .... در حاشیه‌ای رخ دهد می تواند خطرات سنگینی به دنبال داشته  و فاجعه آمیز باشد.

جهانگیر با اشاره به آسیب‌های پیش روی حوزه فرهنگی، ادامه داد: در حوزه فرهنگی خرده فرهنگ هایی را می بینیم که با هیچ کدام از فرهنگ های ایرانی و اسلامی سازگار نیست که بخشی از آن به خاطر فضای مجازی بوده و بخشی از آن به خاطر اهمال کاری است.

وی یاد آور شد: در حوزه سیاسی بگویم از ابتدای انقلاب دشمنان به دنبال جداسازی مردم از انقلاب بوده اند به‌همین سبب یکی از روش‌های به کار برده برای دلسرد کردن مردم، نفوذ حوزه سیاسی است برای اینکه به مردم بگویند مردم نقشی در ایفای مملکت ندارند.

معاون اجتماعی پیشگیری قوه قضاییه خاطرنشان کرد: ما با دو بخش بحران های طبیعی و بحران های خودساخته روبرو هستیم که بخش دوم ناشی از سو مدیریت است؛ باید با همدیگر برای بحران های خودساخته تلاس کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =