پیشرفت 97 درصدی پروژه تله‌کابین واحد علوم‌وتحقیقات/ بخشی از املاک واحد، صاحب سند تک‌برگ شد

مدیرکل عمرانی، خدمات و نگهداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات از جزئیات آماده سازی منظر و بهبود فضای سبز دانشگاهی و تکمیل پروژه‌های عمرانی با کاربری آموزشی تحقیقاتی، به منظور استقبال از سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، میکائیل افشاری مدیرکل عمرانی، خدمات و نگهداری این واحد دانشگاهی به عملکرد خوب واحد علوم و تحقیقات در حوزه‌های مختلف علی‌الخصوص، در مدیریت مصرف برق اشاره کرد و گفت: با برگزاری مانور بزرگ پایش مصرف برق دانشگاه‌های شهر تهران، ۱۰ مگاوات از بار پایه مصرف برق موسسات آموزش عالی پایتخت کاسته شد که در این میان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، بهترین کارنامه عملکرد را در مدیریت مصرف برق کسب کرده است.

وی با بیان این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص واحد علوم و تحقیقات همواره در بخش های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... با تمام توان و ظرفیت‌های موجود با عقد تفاهم نامه‌های مختلف با سازمانها و ادارات دولتی و غیردولتی در همکاری‌های لازم پیشقدم بوده است، تصریح کرد: واحد علوم و تحقیقات همانند سنوات گذشته در طرح مدیریت مصرف برق از طریق صرفه جویی در مصرف، تغییر زمان کلاس‌ها و نیز استفاده از مولدهای موجود، نسبت به اجرای طرح "خود تامین برق " شرکت کرده و با هماهنگی شرکت توزیع برق تهران موفق شدیم در مدیریت وکاهش مصرف برق در فصل گرما و در پیک مصرف، نقش سازنده‌ایی ایفا کنیم.

مدیرکل عمرانی، خدمات و نگهداری واحد علوم و تحقیقات همچنین به برنامه‌های آتی این دانشگاه برای پیگیری مصرف بهینه انرژی اشاره کرد و ادامه داد: در راستای مدیریت وکاهش مصرف انرژی، برنامه‌های مفصلی در واحد علوم و تحقیقات پیگیری می‌شود که از جمله این طرح‌ها می‌توان به پایش مصرف برق از طریق نصب کنتور ساختمانها، استفاده از سیستم Iot (فن آوری اینترنت اشیاء) در پایش مصرف، استفاده از لوازم روشنایی کم مصرف مخصوصاً چراغهای LED، استفاده حداکثری از سیستم سرمایش پایه گاز سوز به‌جای سیستم‌های سرمایش پایه برقی و بهره‌مندی از سیستم BMSدر ساختمان‌ها برای مدیریت وکاهش مصرف انرژی اشاره کرد.

افشاری به پروژه‌های عمرانی در دست تکمیل واحد علوم و تحقیقات نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو پروژه عمرانی با کاربری آموزشی-اداری؛ شامل بلوک‌های آموزشی3 و4 به مساحت 57342 متر مربع با پیشرفت فیزیکی  45 درصد و ساختمان دانشکده علوم انسانی 3 به مساحت 51832 مترمربع و پیشرفت فیزیکی 43 درصد، در وضعیت شناسایی پیمانکار واجد شرایط جهت تکمیل پروژه به روش تهاتر با املاک مازاد دانشگاه، قرار دارد.

وی افزود: پروژه سامانه حمل ونقل کابلی (تله‌کابین واحد علوم و تحقیقات) با پیشرفت فیزیکی 97 درصد، با هدف جابجایی دانشجویان و مراجعین، در دست رایزنی جهت حضور طرف خارجی (نصاب تجهیزات) ذیصلاح به منظور تکمیل عملیات نصب و آغاز فرآیند راه‌اندازی قرار دارد.

به گفته افشاری، پروژه‌ مخازن و شبکه آبیاری فضای سبز وآب شرب با پیشرفت فیزیکی 83 درصد، جهت ذخیره، تامین آب مصرفی و جلوگیری از هدر رفت آب در بخش آشامیدنی و فضای سبز  واحد علوم و تحقیقات، درحال انجام تشریفات اداری به منظور برگزاری مناقصه و شناسایی پیمانکار اصلح جهت تکمیل پروژه است.

وی با بیان اینکه اداره کل عمران در راستای فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، موارد مختلفی جهت زیباسازی و بهبود شرایط فضای سبز واحد علوم و تحقیقات در دست اقدام قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دو باغچه در ورودی بلوک‌های 1 و 2 آموزشی احداث شده تا به زیبایی منظر ورودی بلوک‌های آموزشی واحد علوم و تحقیقات، افزوده شود.

مدیرکل عمرانی، خدمات و نگهداری واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: تمیزکاری، علف‌زنی و فعالیت‌های مورد نیاز در بخش فضای سبز برای محوطه دانشکده‌ها و ساختمان‌های علوم و فناوری‌های همگرا، ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، مدیریت و اقتصاد، فنی و مهندسی، بیمارستان فرهیختگان، شیخ‌بهایی و ورودی واحد علوم و تحقیقات انجام شده و برای باقی ساختمان‌ها و مراکز موجود نیز تا آغاز سال تحصیلی صورت خواهد گرفت.

افشاری با بیان اینکه مشکلات عدیده استخر مجموعه ورزشی فتح واحد علوم و تحقیقات بعد از نزدیک به سه سال با تلاش‌های اداره کل عمران، مرتفع و برای استفاده دانشجویان، اساتید و کارکنان آماده بهره برداری قرار گرفت، گفت: لکه‌گیری آسفالت بلوار فردوسی در شرف انجام است. همچنین اقدامات لازم جهت آماده سازی ساختمان جنت‌آباد در بخش های مختلف برای راه‌اندازی کلینیک روانشناسی در دست انجام است.

به گفته وی، دریافت اسناد مالکیتی تک‌برگ بخشی از املاک و مستغلات واحد، احداث پارکینگ عمومی روباز با ظرفیت 500 خودرو (در موقعیت ضلع جنوبی بلوک‌های آموزشی) جهت رفاه حال دانشجویان، دعوت و همراهی نمایندگان دادستان تهران و پلیس راهور تهران بزرگ جهت بازدید از نحوه ایمن‌سازی معابر اصلی و فرعی داخلی واحد علوم وتحقیقات و اصلاح هندسی ورودی معابر فرعی به اصلی از جمله اقدامات در دست انجام در این واحد دانشگاهی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید است.

افشاری از راه‌اندازی کلینیک خودرویی جهت امور تعمیر و نگهداری خودروها (در بخش آموزشی-خدماتی) جهت درآمدزایی در واحد علوم و تحقیقات خبر داد و افزود: در حال حاضر اقدامات لازم در جهت خاکبرداری، تسطیح و رگلاژ محل احداث و طراحی پروژه کلینیک خودرویی انجام شده و کلیه نقشه‌های مربوطه نیز توسط کارشناسان حوزه عمران واحد علوم و تحقیقات تهیه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =