غارت کامیون‌های حامل گوجه‌فرنگی وارداتی از ایران توسط معترضان پاکستانی

معترضان پاکستانی کامیون‌های حامل گوجه‌فرنگی وارداتی از ایران را متوقف و غارت کرده و جعبه‌های گوجه‌فرنگی را به روی زمین پرتاب کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مقامات بخش کلات در ایالت بلوچستان پاکستان دو معترض را به دنبال توقف و غارت خودروهای حامل گوجه‌فرنگی‌های وارداتی از ایران دستگیر کردند.
فرماندار کلات پاکستان گفت مقامات مسئول بررسی این حادثه که در دهم سپتامبر رخ داده است، تا حالا ۲ نفر را دستگیر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

احتمال بازگشت چرخه انتقال بیماری مالاریا به کشور

معترضان کامیون‌های حامل گوجه‌فرنگی وارداتی از ایران را متوقف و غارت کرده و جعبه‌های گوجه‌فرنگی را به روی زمین پرتاب کردند. دستگیری‌ها پس‌از بازدید گسترده ویدئویی از این اعتراض در شبکه‌های مجازی آغاز شد.

این معترضان که شعارهایی علیه دولت سر داده بودند، اعلام کردند اجازه واردات گوجه‌فرنگی از ایران را نمی‌دهند چون محصول خودشان آماده ارسال به بازار است.
بسیاری از کشاورزان هم در شهر مانگوچار جمع‌شده و بزرگراه کویته به کراچی را با تخته‌سنگ و موانع مختلف مسدود کردند.

رییس انجمن کشاورزان ایالت بلوچستان پاکستان اعلام کرد کشاورزان محلی آسیب زیادی از واردات گوجه‌فرنگی و سبزیجات دیگر از ایران و افغانستان دیده‌اند، چون نمی‌توانند محصول خود را با قیمت واقعی عرضه کنند.

وی از دولت خواست جاده‌ها را برای کشاورزان باز کند تا بتوانند محصولات خود را به بازار برسانند. این کشاورزان می‌گویند اگر جاده‌ها باز و تسهیلات مختلف برایشان فراهم شود، می‌توانند نیاز سبزیجات کشور را تامین کنند.

از طرف دیگر، تاجرانی که با ایران و افغانستان کار می‌کنند ضمن ابراز ناراحتی از این واقعه اعلام کردند باید جلوی آن گرفته می‌شد.

چندین کامیون حامل گوجه‌فرنگی و پیاز از مرزهای تفتان و چمان با ایران و افغانستان وارد پاکستان شده تا به پایین آوردن قیمت این سبزیجات در بازار داخلی کمک کند.

دولت پاکستان واردات این محصولات از ایران و افغانستان را برای جبران کمبود داخلی ترتیب داده‌است. قیمت پیاز و گوجه‌فرنگی در پاکستان به‌دنبال از بین رفتن محصولات در اثر سیل افزایش چشمگیری داشت و باعث شد دولت پاکستان اجازه واردات سبزیجات از کشورهای همسایه را با هدف پایین آوردن قیمت‌ها بدهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =