خروپف کردن نشان از چه بیماری دارد؟

محققان در تازه‌ترین بررسی خود به رابطه مرموز خروپف و ابتلا به یک بیماری جدی و شایع پی بردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نتایج یک بررسی جدید بیانگر آن است، افرادی که هنگام خواب خروپف می‌کنند، به دلیل کمبود دریافت اکسیژن در شب ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به سرطان قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:

دلیل خروپف کردن هنگام خواب چیست؟

کارشناسان سوئدی معتقدند کمبود اکسیژن در شب ممکن است با سرطان مرتبط باشد؛ محققان بیماران مبتلا به آپنه انسدادی خواب (توقف تنفسی در خواب) را که خود را به شکل خروپف نشان می‌دهد برای مشاهده خطر ابتلا به تومور مورد مطالعه قرار دادند و درنهایت مشخص شد، این دسته از افراد بیشتر از دیگران در معرض سرطان قرار دارند. 

داده‌های موجود نشان می‌دهد، میلیون‌ها نفر در انگلیس و آمریکا از وضعیت کمبود اکسیژن در خواب شبانه رنج می‌برند؛ مطالعات جداگانه آپنه خواب را با کاهش قدرت مغز و لخته شدن خون مرتبط دانسته‌اند.

در این تحقیق که در یک کنفرانس پزشکی در بارسلون ارائه شد، نزدیک به ۴۲۰۰ بیمار را که دچار این بیماری بودند تحت نظر قرار دادند و مشخص شد، نیمی از آنها نیز در پنج سال گذشته به سرطان مبتلا شده بودند.

آندریاس پالم، از دانشگاه اوپسالا می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که کمبود اکسیژن به دلیل OSA به طور مستقل با سرطان مرتبط است. اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است و امیدواریم مطالعه ما سایر محققان را به تحقیق در مورد این موضوع مهم ترغیب کند».

این تحقیق به صورت چکیده در کنگره بین المللی انجمن تنفسی اروپا (ERS) ارائه شد.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1154026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =