11 راه حل برای تمیز کردن آینه 

تمیز کردن آینه و شیشه یکی از حساس‌ترین کارهای خانه داری است که همیشه خانم‌ها از آن گلایه دارند.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، آینه ها ممکن است به دلایل متفاوتی مانند قطره‌های آب یا با اثر انگشت کثیف شوند. شاید با خود فکر کنید که یک اسپری شیشه پاک کن می تواند همه لکه ها  را از بین می برد؛ اما نه اشتباه می کنید ، کافی است  یکبار با لکه های سمجی مانند لکه خمیر دندان یا روغن مواجه شوید تا بفهمید عدم تمیز کردن صحیح لکه ها سبب اصلی ایجاد رگه بر روی آینه می شود. 

حال با وجود این رگه‌ها زمانی که می‌خواهید بقیه آینه را با یک پارچه تمیز یا محلول  پاک کنید، مشاهده می‌کنید باقی مانده چربی یا روغن با هر حرکت بر روی سطح شیشه پخش می شود.

الکل

کافی است یک پد پنبه ای را با آن خیس کنید و بر روی سطح آینه و شیشه بکشید. زالکل علاوه بر پاک کردن آینه، از تبدیل لکه ها به رگه ها جلوگیری می کند و سطح درخشانی برای شما به نمایش می گذارد.

استون

استون همانطور که میدانید یک پاک کننده برای از بین بردن لاک است و به خاطر ترکیب شیمیایی که دارد می توان از آن برای تمیز کردن لکه های روی آینه و شیشه استفاده کرد. روش کار با استون هم مانند الکل توسط یه دستمال نخی یا پنبه انجام می شود.

سرکه سفید

باور کنید یا نکنید، سرکه بهترین راه حل برای از بین بردن رگه های آینه است. مطمئناً پاک کننده های خریداری شده از فروشگاه ها ممکن است برای تمام موارد جوابگو نباشند. بیشتر این پاک کننده ها حاوی صابون بیش از حد لازم هستند و صابون بیشتر با رگه های بیشتری برابر است.

کرم اصلاح یا خمیر دندان

کرم اصلاح به نوعی یک ماده چند کاره در سرویس بهداشتی به حساب می آید به این صورت که با استفاده از کرم اصلاح علاوه بر پاک کردن لکه های آینه و شیشه  می توان از بخار کردن آنها جلوگیری کرد و یکی دیگر از کاربرد های کرم اصلاح ضدعفونی کنندگی آن است.

خوشبوکننده هوا

خوشبو کننده هوا علاوه بر بوی خوبی که دارد می تواند یک پاک کننده باشد به این صورت که مقداری از خوشبوکننده را روی آینه و شیشه اسپری کنید و پس از خشک شدن آن توسط یک دستمال نمدار لکه های روی آینه و شیشه را به راحتی پاک کنید.

بوراکس

بوراکس یک پاک کننده قوی است. با مخلوط 3 فنجان آب و 2 قاشق بوراکس و اسپری این محلول می توان لکه های روی آینه و شیشه را پاک کرد.

تونر

از ترکیب هر مدل تونر صورت با آب می توانید محلولی بسازید که با اسپری کردن آن بر روی آینه و شیشه، هر لکه ای را به راحتی پاک کنید.

لیمو

ترکیب لیمو و آب علاوه بر این که یک پاک کننده برای از بین بردن لکه ها است ، از سوی دیگر سبب رفع بوی بد محیط می‌شود.

نشاسته ذرت

از ترکیب 1 قاشق نشاسته ذرت و 4 فنجان آب یک خمیر بدست می آید که می توان توسط آن لکه های آینه و شیشه را از بین برد.

چای 

چای دم کرده غلیظ پس از سرد شدن به تنهایی می تواند یک پاک کننده جهت تمیز کردن آینه و شیشه باشد.

فیلتر قهوه

فیلتر قهوه به دلیل نداشتن هیچ گونه کرک و پرز جهت پاک کردن آینه و شیشه با اسپری های پاک کننده  گزینه مناسبی است.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1154484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =