چند اشتباه رایج در استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی

محصولات آرایشی و بهداشتی که روزانه برای مراقبت از پوست مصرف می کنید باید با روش صحیح استفاده کنید تا آسیبی به پوستتان وارد نشود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، همه ما مقدار زیادی لوازم آرایشی و بهداشتی داریم که فقط تعدادی از آنها را روزانه مصرف می کنیم. ماسک ها، کرم ها و روغن های مختلف برای هر قسمت از بدن که فقط میز آرایش ما را پر کرده اند.

بیشتر بخوانید:

باورهای اشتباهی که به چشم آسیب می‌زند

بیشتر آن ها ناکارآمد هستند و ما حیفمان می آید که آن ها را دور بریزیم. البته باید بدانیم که آن ها ناکارآمد نیستند، بلکه ما طرز استفاده از آن ها را بلد نیستیم. در این قسمت نمونه ای از این اشتباهات را بررسی می کنیم.

به محصولات زیبایی فرصت کافی نمی دهیم

گاهی محصولی را می خریم و بعد از چند هفته متوجه می شویم که استفاده از این محصول بی نتیجه بوده است. سپس به سراغ محصول دیگری می رویم و این داستان ادامه دارد بنابراین کلی محصول خریداری کرده ایم که هیچ کدام فرصتی برای نشان دادن توانایی خود نداشتند.

اگر محصولی نتیجه بخش نبود، می توانید آنرا تغییر دهید اما یک فرصت حداقل یک ماهه به هر محصول بدهید زیرا میانگین دوره تجدید سلول ها ۲۸ روز است.

به اندازه کافی ضد آفتاب مصرف نمی کنیم

این یک واقعیت است که پرتو های خورشید ضرر هایی برای پوست دارند. همه ما می دانیم که باید برای محافظت از پوست خود از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم اما بعد از مدتی متوجه می شویم که این محصولات چندان موثر نیستند و پوستمان زیر آفتاب تیره می شود. دلیل آن این است که ما محصول را اشتباه مصرف می کنیم.

همه تقریبا نصف مقداری که لازم است از کرم ضد افتاب استفاده می کنند. در صورتی که حدود ۳۰ گرم کرم برای محافظت یک فرد بالغ از تشعشعات آفتاب لازم است. این را نیز به خاطر داشته باشید که باید ۱۵ دقیقه قبل از بیرون رفتن کرم را استفاده کنید و همچنین هر دو ساعت یکبار باید کرم را تجدید کنید.

کرم ضد چروک را بیش از حد و در زمان نامناسب مصرف می کنیم

کرم های ضد چروک رتینول طرفدار زیادی دارند با این حال باید از آن ها به درستی استفاده کرد تا از قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری شود. علاوه بر این، رتینول پوست را نسبت به آفتاب حساس تر می کند که می تواند باعث ایجاد لک بر روی صورت شود.

سعی کنید از رتینول در شب استفاده کنید و در روز حتما از کرم ضدچروک استفاده کنید. همچنین بهتر است کرم رتینول را در پاییز یا زمستان مصرف کنید که اشعه خورشید ملایم تر است.

کرم دور چشم را به پلک هایمان می زنیم

گاهی اوقات سهل انگاری می کنیم و بعضی موارد را رعایت نمی کنیم. ما نباید کرم دور چشم را به پلک هایمان بزنیم. در واقع این کرم برای تغذیه زیر چشم است بنابراین باید تنها دور حاله ی چشم استفاده شود.

برای انجام این کار بهتر است از انگشت حلقه استفاده کنیم زیرا ضعیف ترین انگشت است و به اطراف چشم فشار زیادی وارد نمی کند.

به پوست خشک روغن می زنیم

بعضی از مردم به خاطر این که دوست ندارند پوستشان چرب شود، کمتر از روغن استفاده می کنند. در واقع برای جلوگیری از این حالت، باید روغن را روی پوست مرطوب بزنیم.

به لطف وجود آب، روغن به اپیدرم، لایه بالایی پوست نفوذ می کند. علاوه براین، روغن آب را در پوست نگه می دارد و لایه بالایی پوست را مرطوب نگه می دارد و در آخر، استفاده از روغن روی پوست مرطوب آسان تر است و روند جذب آن موثرتر می شود.

محصولات مختلف را با هم مخلوط می کنیم

بعضی اوقات ما ناخودآگاه محصولات مختلف مراقبت از پوست را با هم مخلوط می کنیم و نمی دانیم با این کار اثر آن ها را خنثی می کنیم. مخلوط کردن مواد آرایشی حاوی رتینول و ویتامین C نمونه بارز این مورد است.

پوست برای جذب ویتامین C، به PH کم بین ۰ تا ۳.۵ نیاز دارد. در مقابل رتینول به PH بالاتر ۵.۵ تا ۶ نیاز دارد. وقتی این دو را باهم ترکیب می کنیم، PH ویتامین C افزایش میابد و PH رتینول کاهش میابد بنابراین این دو ماده اثر یکدیگر را خنثی می کنند.

استفاده از این دومحصول به صورت جداگانه و در زمان مناسب، بهترین راه حل است. رتینول بهتر است در شب استفاده شود و ویتامین C در روز مفیدتر است.

از دئودورانت ضدتعریق در زمان نامناسب استفاده می کنیم

به نظر می رسد که در هر ساعتی از روز می توانیم از دئودورانت ضدتعریق استفاده کنیم. به همین دلیل است که ما آن را ناکارآمد می بینیم. بهتر است این محصول را عصر یا شب قبل از خواب استفاده کنیم. ضدتعریق ها در زمانی که مجاری عرق فعالیت کمتری دارند، در تماس با پوست تمیز و خشک بیشترین تاثیر را دارند.

در استفاده از محصولات مراقبت از پوست عجله می کنیم

بلافاصله پس از شستن صورت و پاک کردن آن با آب و محصولات دیگر، عجله نکنید، ۳ الی ۵ دقیقه صبر کنید و بعد از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید. این کار باعث جذب بیشتر می شود.

اگر زمان کافی به پوست ندهید، لوازم آرایش را رقیق خواهید کرد و در نتیجه اثر آنها کمتر می شود. اگر کمی بیشتر زمان بدهید ، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد.

از یک ماسک ورقه ای دو بار استفاده می کنیم

ماسک های ورقه ای امروزه بسیار محبوب هستند زیرا بدون این که هزینه زیادی برای اسپا و خدمات زیبایی بپردازیم از پوست ما مراقبت می کنند. گاهی افراد بعد از مصرف این ماسک ها، آن ها را دور نمی ریزند بلکه دوباره از آن استفاده می کنند.

سعی کنید این کار را نکنید زیرا باکتری ها و آلودگی هایی که ماسک از روی پوست برداشته، دوباره به سطح پوست برمی گردند.

براش آرایشی را محکم به صورت می زنیم

بسیاری از افراد برای تمیز کردن صورت خود از براش های نرم استفاده می کنند . آن ها صورت را به خوبی تمیز می کنند، ماساژ می دهند و سلول های مرده را از آن پاک می کنند اما خیلی محکم این کار را انجام ندهید زیرا نتیجه برعکس می گیرید. براش را با نرمی روی صورت بکشید زیرا فشار بیش از حد موجب پارگی مویرگ ها و آسیب به پوست می شود.

مدام از دستمال مرطوب استفاده می کنیم

استفاده از این محصول کمک می کند تا ما صورت خود را به راحتی و بدون صرف وقت تمیز کنیم. اما لازم به یادآوری است که استفاده روزمره از دستمال مرطوب می تواند به پوست آسیب برساند زیرا آن ها محتوی مواد نگدارنده هستند.

آن ها خواص تمیز کنندگی بهتر و ماندگاری بیشتری دارند اما به پوست آسیب وارد می کنند. پیشنهاد می شود از این محصول در زمانی که مجبور هستید استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =