جزئیات آماری بنگاه‌های مشمول معافیت بیمه‌ای اعلام شد

آمار عملکرد اجرای طرح کارورزی در کشور از رشد تعداد داوطلبان متقاضی و افزایش تعداد بنگاه‌های پذیرنده خبر می‌دهد؛ به نحوی که تاکنون بیش از ۱۵۴ هزار نفر از فارغ التحصیلان و کارجویان در طرح ثبت‌نام کرده‌ و بیش ‌از ۱۱ هزار و ۲۰۰ بنگاه از معافیت بیمه‌ای برخوردار شده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، طرح کارورزی یکی از طرح‌های اثرگذار در توسعه اشتغال و بازار کار است که بستر آشنایی با محیط کار و جذب کارجویان در بنگاه‌های اقتصادی را فراهم می‌کند.

وزارت کار به عنوان مجری طرح در چند سال گذشته تلاش کرده با اجرای این طرح، زمینه‌های لازم برای مهارت آموزی و ارائه آموزش‌های شغلی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بـا استفاده از ظرفیت‌های بلا استفاده موجود در واحـدهای فعال اقتصادی در بخش‌های خصوصی و تعاونی به وجود آید.

به گفته کارشناسان، طرح کارورزی زمینهای برای آشنایی فارغ التحصیلان با محیط کار است که موجب افزایش قابلیت‌های آنها برای جذب فرصت‌های شغلی در آینده و ورود به بازار کار می‌شود.

بر اساس آخرین گزارش اجرای طرح کارورزی در کشور، تاکنون ۱۵۴ هزار و ۲۴۹ نفر متقاضی در این طرح ثبت نام و ۲۱ هزار و ۴۳۳ بنگاه پذیرنده از این طرح استقبال کرده‌اند.

آمار بنگاه‌های مشمول معافیت بیمه‌ای اعلام شد

یافته‌های این گزارش حاکی از آن است که ۱۱ هزار و ۲۶۷ واحد از معافیت بیمه‌ای بهره‌مند شده و بیش از ۶۳ هزار نفر موفق به بستن قرارداد و جذب بازار کار شده‌اند.

گزارش مذکور همچنین بیانگر رشد تعداد متقاضیان و بنگاه‌های داوطلب نسبت به ماههای گذشته است و تعداد جذب شدگان به بازار از افزایش میزان قراردادهای منعقده حکایت دارد، به نحوی که تعداد داوطلبان نسبت به ماههای قبل ۱۰۷۳ نفر، تعداد واحدهای پذیرنده ۱۶۷ واحد و تعداد بنگاههای مشمول معافیت بیمه‌ای ۱۳۰ بنگاه افزایش یافته است.

توزیع جغرافیایی طرح نشان می‌دهد که استان فارس با ثبت بیشترین تعداد داوطلب، بنگاه پذیرنده و قرارداد منعقده در صدر استان‌های مجری طرح قرار دارد و کمترین میزان استقبال واحدها و انعقاد قراردادها مربوط به استان هرمزگان بوده است.

آمار بنگاه‌های مشمول معافیت بیمه‌ای اعلام شد

افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش‌آموختگان، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش‌آموخته به کارگاه و کاهش هزینه بکارگماری نیروی کار برای کارفرما از مهمترین اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

کمک هزینه کارورزی، مبلغی است که در پایان دوره مقدماتی به کارورز و به تناسب مدت دوره پرداخت می‌شود و کارفرمایان به شرط جذب کارورزان از معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دوسال برخوردار می‌شوند.

طول مدت کارورزی حداکثر سه ماه است که کارورزان طی این مدت بیمه مسئولیت مدنی هستند.داشتن مدرک دانشگاهی حداقل کارشناسی و سن کمتر از ۳۵ سال در زمان ثبت نام از جمله شرایط برخورداری از مزایای این طرح به شمار می رود.برای متقاضیان مرد نیز داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نظام وظیفه الزامی است.

گفتنی است، آن دسته فارغ التحصیلان دانشگاهی و بنگاه‌های اقتصادی که تمایل به ثبت نام در این طرح دارند، جهت بهره مندی از مزایای دوره کارورزی و معافیت بیمه‌ای می توانند به سامانه کارورزی به نشانیhttps://karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1154653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =