روایت یک دانشجو از وقایع روز گذشته دانشگاه شریف/ تیراندازی نیروی امنیتی به دانشجویان در راهرو دانشکده‌ها صحت ندارد

یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به تشریح وقایع شب گذشته در این دانشگاه پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، برخی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف عصر روز گذشته در دانشگاه تجمع کردند که با شعارهای تند، ساختارشکنانه همراه بود. معترضان با حضور در این تجمع خواهان آزادی دانشجویان بازداشتی این دانشگاه شدند.

بر اساس ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی، برخی از دانشجویان تحت تاثیر رسانه‌های معاند شعارهای رکیک و استادیومی سر داده‌اند. محمدعلی زلفی گل وزیر علوم نیز زیر علوم عصر روز گذشته در دانشگاه شریف حاضر شد و با مسئولان دانشگاه و نیروهای پلیس اطراف دانشگاه گفت و گو کرد. برخی از دانشجویان در فضای مجازی نیز مدعی شدند که نیروهای امنیتی در داخل دانشگاه حضور داشته و با دانشجویان درگیر شدند.

یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که شب گذشته در دانشگاه حضور داشت، در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره وقایع شب گذشته دانشگاه می‌گوید: تعداد محدودی از دانشجویان عصر دیروز  دادن شعارهای هنجارشکنانه و رکیک سردادند. در همین راستا چند نفر از اعضای بسیج دانشجویی بدون درگیری فیزیکی مانع این شعارها شدند. تمام این اتفاق‌ها ۱۰ دقیقه هم طول نکشید و بعد از آن جو دانشگاه آرام شد.

به گفته این دانشجو، نیروهای انتظامی اعلام کردند قصد ورود به دانشگاه را ندارند. وی با بیان این جمله می‌افزاید: پس از آن دانشجویان برای خروج از دانشگاه به «در انرژی» مراجعه کرده و مشاهده کردند نیروهای امنیتی بیرون دانشگاه حضور دارند. بنابراین این دانشجویان مقاومت کردند که از شدت ترس به درون دانشگاه بازگشتند. این دانشجویان برای خروج به سمت پارکینگ می‌روند و آنجا متوجه حضور نیروهای امنیتی می‌شوند. فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی نیز بر اساس این موضوع بوده است.

هدایت دانشجویان توسط حراست برای بازداشت آنان صحت ندارد

این منبع آگاه نسبت به ادعایی برخی در فضای مجازی مبنی بر اینکه حراست با همکاری نیروی امنیتی، دانشجویان را به پارکینگ طبقانی هدایت کرده تا آنها بازداشت شوند واکنش نشان می‌دهد و می‌گوید: این حرف کاملا اشتباه و غیر منصفانه است؛ چون بسیاری از دانشجویان از طریق دانشکده اقتصاد برای برداشت ماشین شخصی به پارکینگ مراجعه کردند. همچنین یکی از اعضای کادر حراست برای محافظت از دانشجویان، مورد ضرب و شتم نیروهای پلیس قرار گرفت.

به گفته این منبع آگاه، حدود ۲۰۰ دانشجو در محوطه دانشگاه صنعتی شریف بودند که محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای آرام کردن هر دو گروه وارد دانشگاه می‌شود. تقریبا ۹۵ درصد دانشجویان با وساطت وزیر، همراه با وی از دانشگاه خارج شدند و هیچ گونه مشکلی برای آنها ایجاد نشد. بقیه دانشجویان نیز توسط اتوبوس و ون‌هایی که دانشگاه در نظر گرفته بود به خوابگاه‌های دانشجویی منتقل شدند.

تهدید دانشجویان توسط وزیر علوم صحت ندارد

دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف شایعاتی درباره تهدید دانشجویان توسط وزیر علوم را تکذیب می‌کند و در این باره می‌گوید: به هیچ عنوان تهدیدی در کار نبوده است. وزیر در جوی کاملا آرام با دانشجویان صحبت کرد و از آنها خواست در روزهای آینده در کلاس‌های درس حاضر شوند. جو دانشگاه شریف ساعت  ۲۱ کاملا آرام شد و هیچ دانشجویی در محوطه دانشگاه نبود. تقریبا یک ساعت پس از پایان ماجرا، مسیح علینژاد به همراه برخی از تیم‌های رسانه‌ای در فضای مجازی اقدام به دعوت مردم برای حمایت از دانشجویان محصور شده در دانشگاه کردند که باعث شد، در آزادی دانشگاه شلوغ شود. 

هیچ یک از نیروی امنیتی در راهروها دانشکده‌ها به دانشجویان تیر اندازی نکردند

بر اساس اعلام این منبع آگاه، تمام اخبار منتشر شده از دانشگاه شریف تحت عنوان «نخبه کشی» یا وقوع جنگ در این دانشگاه دروغ است و هیچ اتفاق خاصی در دانشگاه نیافتاده و تمامی موارد منتشر شده تنها جو سازی برخی از رسانه‌ها بوده است. هیچ یک از نیروی امنیتی در راهروها دانشکده‌ها به دانشجویان تیر اندازی نکردند. البته من تصور می‌کنم شب گذشته حدود ۲۰ تا ۲۵ دانشجو بیرون دانشگاهبازداشت شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =