بررسی چگونگی استفاده دائمی از محورها و نظرات اساتید و دانشجویان

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به مسائل روزهای اخیر گفت: تعامل فکری خوبی با اساتید و دانشجویان دراین زمینه شد که چگونه بشود از نظریات آنها به صورت دائم استفاده کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور کبگانیان در حاشیه صد و شصت و هفتمین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به نا آرامی‌های اخیر گفت: همکاری و تعامل فکری خوبی با دانشجویان و اساتید دانشگاه در این خصوص انجام شد مشورت‌هایی داشتیم و بحث‌های خوبی در این زمینه شد که چگونه بشود از پیشنهادات و نظریات آنها به صورت دائم استفاده کرد.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی از گذشته مصوبه «خانه ملی گقتگوی آزاد» را تصویب کرده بود که اعضای ستاد انتقاد داشتند که به این مصوبه کمتر پرداخته شده است.

دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه ارتقا یافت

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در ادامه به درخواست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و افزود: دانشکده علوم پزشکی نیشابور به علت کسب شاخص‌هایی لازم و با تأیید شورای گسترش و ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ارتقا پیدا کرد.

وی ادامه داد: سند ملی امنیت غذایی در این جلسه مطرح شد، مهمترین محور این سند افزایش اقتدار و استقلال به دلیل عدم وابستگی به محصولات اساسی، کشاورزی و غذایی است.

کبگانیان افزود: از طرفی هم ما به رویکرد تحول آفرین در توسعه کشاورزی نیازمندیم و باید همچنین خام فروشی در محصولات کشاورزی را کاهش دهیم. بنابراین بررسی ۴ ماده سند مذکور در جلسات قبل به اتمام رسید و در این جلسه ماده ۵ این سند در ۴ بخش به تصویب رسید، مانند راهبردهای دسترسی به غذا، فراهمی غذا، اصلاح الگوی مصرف غذا و فرهنگ عمومی مصرف برخی از راهبردهایی بود که تصویب شد.

سند ملی امنیت غذایی نهایی شد

وی ادامه داد: در این سند به اصلاح حکمرانی برخی موارد مثل آب و خاک و توسعه روستایی و زندگی عشایری توجه شد. بنابراین ماده ۵ نیز به اتمام رسید و ماده ۶ این سند ۲۰۹ اقدام ملی دارد، بنابراین بحث و مقرر شد اعضا اگر پیشنهاداتی دارند ظرف یک هفته به صورت مکتوب ارائه کنند تا وارد سند شود و بخش آخر سند در مورد سازو کار اجرایی سازی سند بود که در تقشه جامع علمی کشور ساز و کار اجرایی سازی تمام سندها دیده می‌شود متأسفانه خیلی از سندها که اجرایی سازی سند مشخص نمی‌شود بعد از مدتی رها می‌شوند، خوشبختانه اسنادی که ما تصویب کرده‌ایم، ساز و کار اجرایی سازی و هم نظارت خودمان را پیش بینی کرده‌ایم.

وی در ادامه از نهایی شدت سند ملی امنیت غذایی خبر داد و گفت: بعد از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =