۳۰۰ مرکز همسریابی در صف دریافت مجوز!

مسئول دبیرخانه ستاد خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی از درخواست صدور مجوز ۳۰۰ مرکز همسریابی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حدود دو ماه پیش بود که معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از قانونمندشدن مراکز و سایت های همسرگزینی و همسریابی خبر داد و اعلام کرد هر مجموعه ای که از وزارت ورزش و جوانان و سازمان تبلیغات مجوز دریافت نکرده باشد، اجازه فعالیت در این زمینه نخواهد داشت.

بر اساس ماده ۳۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، سازمان تبلیغات اسلامی مکلف است به منظور ترویج و تسهیل در امر ازدواج، از طریق موسسات فرهنگی، مساجد و روحانیون و دیگر ظرفیت های مردمی به توسعه فرهنگ واسطه گری در امر انتخاب همسر، با محوریت و مشارکت خانواده ها و رعایت موازین قانونی و شرعی بپردازد. در تبصره این ماده نیز آمده است که وزارت ورزش و جوانان موظف است با تایید سازمان تبلیغات اسلامی مجوز مراکز فعال در امر انتخاب همسر را صادر نماید.

با این حال به گفته مسئول دبیرخانه ستاد خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی حدود ۳۰۰ مرکز طی دو ماه اخیر برای دریافت تاییدیه مراکز همسرگزینی به پایگاه اینترنتی سازمان تبلیغات اسلامی مراجعه کرده اند که با توجه به شرایط اعلام شده و مدارک موردنیاز تاکنون فقط ۳۰ مرکز موفق به گذر از دو خوان شده اند.

حجت الاسلام محمدصادق ابوترابی گفت: تاکنون ۳۰ درخواست کننده، مدارک لازم را تکمیل و بارگذاری کرده اند و حالا برای استعلام های قضایی و انتظامی معرفی شده و همزمان، تحقیق میدانی درباره این مراکز، مسئولان آن ها و نوع فعالیتشان انجام می شود که کار تحقیق میدانی ۱۰ مرکز که قدیمی تر بوده اند، انجام شده و مصاحبه آنها نیز رو به پایان است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1156714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =