تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با دانشگاه آکسفورد/ سازمان‌های بین‌المللی برای ارتقای سواد اتباع وارد عمل شوند

مدیر کل امور بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: در ترم جاری حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان غیرایرانی در تمامی مقاطع تحصیلی پذیرش شده و اغلب دانشجویان در حوزه علوم انسانی، مدیریت، حقوق و پزشکی در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

معین صباحی، مدیر کل امور بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت پذیرش دانشجویان غیر ایرانی  در این  واحد دانشگاهی گفت: در ترم جاری حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان غیرایرانی در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش شده و اغلب دانشجویان در حوزه علوم انسانی، مدیریت، حقوق و پزشکی در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل امور بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اغلب دانشجویان غیرایرانی در این واحد دانشگاهی از کشور افغانستان هستند، افزود: در سال تحصیلی جاری در این واحد دانشگاهی خدمات به شکل مناسب ارائه شده و دانشجویان به تحصیل در این واحد تمایل دارند.

وی درباره اقدامات پژوهشی در این واحد دانشگاهی و عقدتفاهم نامه‌ها با دانشگاه‌های مطرح دنیا تاکید کرد: اغلب دانشجویان در ترم‌های یک و دو به تحصیل پرداخته و از شاکله مناسب برای اقدامات پژوهشی برخوردار نیستند تا بتوان با دانشگاه‌های مطرح دنیا برای تفاهم نامه وارد عمل شد.  البته حوزه پژوهش در پی اقدامات اساسی برای برقرار تعاملات با دانشجویان مطرح و اخذ مجوز در این زمینه هستند. تاکنون تفاهم نامه با دانشگاه اکسفورد و چند دانشگاه مطرح دنیا در دستور کار قرار گرفته و  امیدواریم این همکاری محقق شود.

صباحی درباره اقدامات برای افزایش پذیرش دانشجو تاکید کرد: تفاهم نامه با اداره کل اتباع استانداری کشور امضا می‌شود تا افراد بعد از گذراندن دوره پیش دانشگاهی بتوانند در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشجو به تحصیل بپردازند. دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان تنها واحد دانشگاهی برخوردار  از دفتر کنسولگری است و همین مقوله یک مزیت برای این واحد دانشگاهی محسوب می‌شود.

به گفته مدیر کل امور بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان اغلب اساتید از لحاظ بار علمی در حد  دانشیار و استاد تمام از رتبه علمی مناسب برخوردار هستند و باید بتوان با کشور افغانستان در زمینه اتباع و دیگر مجامع بین المللی تعامل برقرار کرد تا تعداد دانشجویان افزایش یابد.

وی ادامه داد: سازمان‌های بین الملل برای افزایش پذیرش دانشجویان غیرایرانی باید وارد عمل شوند، چون دیدگاه کشور افغانستان به تحصیل فقط در مرحله سواد آموزی است و در زمینه تحصیلات تکمیلی تمهیدات اندیشیده نشده است. سازمان‌های بین المللی، سازمان امور پناهندگی نروژی در ایران و سازمان ملل و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ایران در زمینه ایجاد تمایل به تحصیلات تکمیلی وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =