گوگل دادگاهی می‌شود؟

کمیته ملی جمهوری‌خواهان آمریکا علیه گوگل به دلیل ارسال ایمیل‌هایش به پوشه هرزنامه کاربران، شکایت کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، این کمیته سیاسی آمریکایی، غول فناوری گوگل را به تبعیض علیه خود از طریق فیلتر کردن پیام‌هایش به دلیل ارتباط و دیدگاه سیاسی خود، متهم کرد.

در شکایت کمیته ملی جمهوری‌خواهان که در دادگاه منطقه‌ای کالیفرنیا تنظیم شده است، آمده است: گوگل میلیون‌ها ایمیل انبوه این کمیته به حامیان مالی احتمالی را در زمان جمع آوری کمک مالی انتخاباتی و جذب هواداران، به پوشه‌های هرزنامه انداخته است.

گوگل این ادعاها را رد کرده است. سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد: همان طور که مکررا اعلام کرده‌ایم ما به سادگی بر مبنای وابستگی سیاسی ایمیل‌ها را فیلتر نمی‌کنیم. فیلترهای هرزنامه جی‌میل منعکس کننده اقدامات کاربران است. این شرکت آموزش و دستورالعمل برای کمپین‌ها فراهم می‌کند و اخیرا برنامه آزمایشی مصوب کمیسیون ارتباطات فدرال را برای ارسال کنندگان سیاسی، راه‌اندازی کرده است و به کار برای رساندن حداکثر ایمیل‌ها و به حداقل رساندن پیام‌های ناخواسته، ادامه می‌دهد.

فیلترهای هرزنامه در سرویس‌های ایمیل، معمولا پیامهای ناخواسته را در ایمیل‌های دریافتی حذف کرده و به پوشه جداگانه‌ای هدایت می‌کنند.

کمیته ملی جمهوری‌خواهان اعلام کرد در اکثر اوقات ماه، تقریبا همه ایمیل‌هایی که ارسال می‌کند به صندوق اینباکس کاربران می‌رود اما در آخر ماه که زمان مهمی برای جمع آوری کمک مالی است، تقریبا همه ایمیل‌های این کمیته، از  پوشه‌های هرزنامه سر درمی‌آورد.

بر اساس گزارش رویترز، این کمیته اعلام کرد این تبعیض به مدت حدود ۱۰ ماه با وجود تلاش‌های این کمیته برای همکاری با گوگل، ادامه داشته است. این اقدام گوگل، به درآمد این کمیته ضربه زده و پول بیشتری در هفته‌های آینده، همزمان با نزدیک شدن به زمان انتخابات میان دوره‌ای، از دست خواهد داد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1157160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =