ویرایش رتبه‌بندی اشتغال فارغ‌التحصیلان منتشر شد/ ۳ دانشگاه ایرانی در لیست برترین‌ها

ویرایش رتبه‌بندی اشتغال فارغ‌التحصیلان در سال ۲۰۲۲ توسط نظام رتبه‌بندی کیو.اس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نظام رتبه‌بندی کیو. اس یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی بین‌المللی به شمار می‌رود که علاوه بر انتشار رتبه‌بندی در سطح جهانی و موضوعی، رتبه بندی تجارت بین المللی، کارشناسی ارشد کسب و کار و اشتغال فارغ‌التحصیلان را منتشر می‌کند. 

ویرایش رتبه‌بندی اشتغال فارغ‌التحصیلان در سال ۲۰۲۲ توسط نظام رتبه‌بندی کیو.اس منتشر شد. این رتبه‌بندی مشخص می‌کند که کدام دانشگاه بیشترین کمک را به فارغ‌التحصیلان خود جهت کسب شغل ارائه می‌دهد.

از جمله شاخص‌های ارزیابی دانشگاه‌ها در این رتبه‌بندی می‌توان به شاخص نظرسنجی کارفرمایان (با وزن ۳۰ درصد)، خروجی فارغ‌التحصیلان (با وزن ۲۵ درصد)، مشارکت با کارفرمایان نسبت به اعضای هیئت علمی (با وزن ۲۵ درصد)، مشارکت کارفرما / دانشجو (با وزن ۱۰ درصد)، نسبت استخدام فارغ‌التحصیلان ( با وزن ۱۰ درصد) اشاره کرد.

در رتبه‌بندی اشتغال فارغ‌التحصیلان کیو.اس، ۳ دانشگاه ایرانی توانسته‌اند حضور داشته باشند که اسامی و رتبه آن در جدول زیر آمده است:

ویرایش رتبه‌بندی اشتغال فارغ‌التحصیلان منتشر شد/ ۳ دانشگاه ایرانی در جمع برترین‌ها

در جدول زیر نیز 10 دانشگاه برتر جهان بر اساس آخرین ویرایش رتبه‌بندی فارغ‌التحصیلان کیو.اس در سال 2022 آورده شده است:

ویرایش رتبه‌بندی اشتغال فارغ‌التحصیلان منتشر شد/ ۳ دانشگاه ایرانی در جمع برترین‌ها

 دانشگاه ملبورن نسبت به رتبه‌بندی اشتغال کیو.اس که در مهرماه 1400 منتشر شد، با یک پله سقوط توانسته رتبه ۸ را کسب کرده است. همچنین دانشگاه کمبریج نیز در رتبه‌بندی جدید منتشر شده بین ۱۰ دانشگاه برتر حضور ندارد. دانشگاه هنگ‌کنگ نیز از رتبه ۹ در سال گذشته به رتبه ۱۰ در سال جاری رسیده است. در نهایت دانشگاه آکسفورد توانسته است ۳ پله صعود کند و از رتبه ۱۰ به رتبه ۷ جهانی برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =