چرا دارو هنوز به دست بیماران اس ام ای نرسیده است؟

رامک حیدری از دلیل تجمع جدید بیماران اس ام ای و آخرین وضعیت توزیع دارو در بین این بیماران توضیحاتی ارائه داد.

رامک حیدری؛ مدیرعامل انجمن بیماران دیستروفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره وضعیت بیماران اس ام ای گفت: هنوز دارو به بیماران اس ام ای تحویل داده نشده است. سازمان غذا و دارو، بیمه سلامت را مقصر می‌داند که دارو را تحت پوشش بیمه قرار نمی‌دهد و از سوی دیگر بیمه سلامت نیز سازمان برنامه‌وبودجه را مقصر اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید

داروهایی که در انبار خاک می‌خورند اما به دست بیماران نمی‌رسند / کودکان اس ام ای چشم انتظار درمان

حیدری بیان کرد: در واقع باید سهمی از سوی بیمه به شرکت‌ها پرداخت شود و برای پرداخت این سهم باید نامه‌ای از سوی از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شود. ناهماهنگی‌های موجود بین بیمه سلامت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت باعث شده تا دارو به دست بیماران نرسد.

او افزود: بعد از دو روز تجمع مجدد مقابل وزارت بهداشت دکتر ناصحی نماینده بیمه سلامت اعلام کرده که با پیگیری‌های انجام شده نامه از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ و بودجه لازم اختصاص داده شده است. توزیع دارو از دیروز در برخی استان‌ها آغاز شده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

حیدری در مورد وضعیت ارائه دارو به بیماران تیپ سه توضیح داد: هفته آینده جلسه‌ای در وزارت بهداشت برگزار خواهد شد و تقاضای ما این است که اگر مسئولان فکر می‌کنند که دارو برای تیپ سه بیماری اثربخشی ندارد، برای شش ماه بین بیماران داوطلب دارو توزیع کرده و اگر اثربخشی نداشت داروی مورد نظر را حذف کند.

به گزارش ایسکانیوز، بیماران اس ام ای سال‌هاست که در انتظار واردات دارو هستند. امروز دارو وارد شده اما در انبارهای سازمان غذا و دارو مانده است. این بیماران تجمعات متعددی برای دریافت دارو برگزار کرده‌اند؛ آن‌ها می‌گویند که زمان تحویل دارو بسیار اهمیت دارد زیرا هر تعللی جان بیماران به خطر می‌اندازد. از طرفی احتمال تمام شدن تاریخ مصرف داروها هم وجود دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1157503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =