شبکه جهانی مبارزه با تقلب در آموزش عالی راه‌اندازی شد/ باج‌خواهی گروه‌های متقلب از دانشجویان 

شبکه جهانی مبارزه با تقلب‌های چند میلیارد دلاری در آموزش عالی راه‌اندازی شد. برخی گروه‌های متقلب دانشجویان را تهدید کرده‌ و از آن‌ها باج‌خواهی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نهادهای آموزش عالی جهان در راستای ممانعت از تقلب‌های چند میلیارد دلاری سال‌های اخیر که با شیوع کرونا و آموزش مجازی اوج گرفت، شبکه جهانی یکپارچگی آکادمیک (GAIN) را در راستای مبارزه با تقلب راه‌اندازی کرده‌اند. 

فعالیت اصلی خدمات تقلب قراردادی در زمینه مبارزه با تقلب و ارائه تکالیف پولی مانند نگارش مقاله و پاسخ به سوالات امتحانی کتاب باز است که در دریافت مدرک برای دانشجویان موثر هستند. برخی از سرویس‌های تقلب در جهان، پاسخ سوالات امتحانی را در مدت زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه ارسال می‌کنند که این موضوع تردیدهایی در مورد درستی آزمون‌های مجازی ایجاد خواهد کرد.

GAIN تجربیات و منابعی که برای مقابله با تقلب لازم است را به اشتراک می‌گذارد، مانند آشنایی با حوزه‌های قضایی در توسعه قوانین، رویکردهای نظارتی و اجرای جریمه برای تبلیغات تقلب. یکی دیگر از ماموریت‌های این شبکه جهانی کمک به آموزش دانشجویان، استادان و دانشگاه‌ها در مورد روش‌های غیراخلاقی و تهدیدآمیز است.

این شبکه توسط (QQI) Quality and Qualifications Ireland  ایرلند و آژانس کیفیت استانداردهای آموزش عالی استرالیا (TEQSA) تاسیس و در کنفرانسی در دوبلین در ۱۸ اکتبر راه‌اندازی شد. GAIN همچنین از سوی یونسکو، شورای اروپا و شبکه اروپایی مورد حمایت قرار گرفته است. آژانس تضمین کیفیت آموزش عالی بریتانیا، دفتر بازرسی اخلاق و رویه های تحصیلی جمهوری لیتوانی، مرجع صلاحیت‌های نیوزیلند، سازمان صلاحیت‌های آفریقای جنوبی و سازمان آموزش عالی در زامبیا هم از اعضای GAIN هستند.

پیتر کوالدریک کمیسر ارشد TEQSA درباره ضرورت راه‌اندازی شبکه جهانی مبارزه با تقلب، گفت: بسیاری از عملیات‌های تقلب، بزرگ بین‌المللی بوده و با هم کار می‌کنند. حوزه‌های قضایی تاکنون گام‌های بزرگی در مبارزه با تقلب برداشته‌اند؛ اما یک اتحاد قوی شانس بهتری برای شکستن تجارت‌های تقلب دارد.

کوالدریک همچنین تاکید کرد که GAIN اطلاعاتی در مورد اپراتورهای تقلب در اختیار حوزه‌های قضایی قرار می‌دهد تا به تشخیص و مجازات‌های ضد تقلب سرعت بخشیده شود.

باج‌خواهی گروه‌های تقلب از دانشجویان 

در کنفرانس GAIN نمونه‌هایی از سیاست‌های صداقت در دانشگاه‌های ایرلند و استرالیا برای منصرف کردن دانشجویان در استفاده از تقلب مطرح شد. همچنین عنوان شد که برخی اپراتورها از دانشجویان باج‌خواهی کرده و تهدید می‌کنند که به مسئولان دانشگاه اطلاع خواهند داد.

کلوداگ مک گیورن، معاون امور دانشگاهی اتحادیه دانشجویان ایرلند درباره شدت گرفتن تقلبات در سال‌های اخیر گفت: در طول بحران کرونا، گروه‌های متقلب به صورت ۲۴ ساعته در دسترس بودند. وی تاکید کرد که آشنایی دانشجویان با دلایل درستکاری ضروری است و آن‌ها نباید به صورت ناگهانی با پیامدهای سوءرفتار خود مواجه شوند.

سیمون هریس وزیر آموزش عالی ایرلند معتقد است که پدیده تقلب تجاری نیازمند یک راه‌حل جهانی است. راه‌اندازی GAIN گام بزرگی در جهت مقابله با تقلب در آموزش‌های مجازی است که تاثیر مخرب آن محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و به رفاه دانشجویان ربطی ندارد.

QQI بیش از ۸۰ وب سایت را شناسایی کرده است که به دانشجویان اجازه می‌دهد در امتحانات مجازی تقلب کنند. دانشگاه‌ها هم‌اکنون در تلاش هستند تا دسترسی به آن‌ها را از شبکه‌های دانشگاهی خود مسدود کنند. ایرلند یکی از معدود کشورهایی به شمار می‌رود که دارای قوانینی در زمینه تقلب است. با این حال، قدرت آن محدود است و فقط می‌تواند علیه گروه‌های مستقر در ایرلند اقدام قانونی انجام دهد.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1157518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =