انجمن علمی پل بین دانشگاه و دنیای حرفه‌ای است

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انجمن های علمی پل بین دانشگاه و دنیای حرفه‌ای است و هنگامی که این دو با یکدیگر در می‌آمیزند، ماهیت و شکل درستی پیدا می‌کنند. انجمن علمی دانشجویی جای فعالیت غیرعلمی، غیرتخصصی، سیاسی کاری و درآمدزایی نیست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نخستین اجلاس دبیران انجمن های علمی دانشجویی کشور با حضور دکتر حامد حسن پور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، معاونان، مدیران کل، دبیران و اعضای انجمن ها برگزار شد.

حامد حسن پور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در این اجلاس گفت: امروز در کشور به انجمن‌هایی که بتوانند در هر رشته‌ای به صورت مستقل و به دور از گرایش‌های سیاسی و سلیقه های شخصی و گروهی، خلاء های آموزشی و امور پژوهشی و مهارت‌های تخصصی را سامان ببخشند، نیازمندیم.

وی تولید، انتقال و نشر و ترویج دانش را سه کارکرد اصلی دانشگاه عنوان کرد و افزود: انجمن های علمی باید در نشر و ترویح دانش فعال باشند. دانشجویان در انجمن‌ها باید دوره های مهارت کار گروهی، تبدیل ایده به محصول، تفکر تحلیلی و مهارت اجرای پروژه را یاد بگیرند.

حسن پور تأکید کرد: انجمن های علمی پل بین دانشگاه و دنیای حرفه‌ای است و هنگامی که این دو با یکدیگر در می‌آمیزند، ماهیت و شکل درستی پیدا می‌کنند. انجمن علمی دانشجویی جای فعالیت غیرعلمی، غیرتخصصی، سیاسی کاری و درآمدزایی نیست.

گفتنی است در این اجلاس، درخصوص سیاست‌های انجمن های علمی دانشجویی، تبیین و هم اندیشی آیین‌نامه و اساسنامه انجمن‌ها، تبیین و هم اندیشی دستورالعمل مستندسازی و اجرای برنامه‌های انجمنی و انتشار نشریات علمی انجمن، راهبری برگزاری دوره های توان افزایی و راهبری برگزاری مسابقات دانشجویی مواردی مطرح شد و در ادامه سه دورهمی انجمنی با موضوعات زکات علم، انتقال تجربه فارغ‌التحصیلان و آبیاری هوشمند توسط انجمن های علمی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =