لهستان: دیگر به کمیسیون اروپا امتیاز نخواهیم داد

رئیس جمهور لهستان روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد که این کشور دیگر هیچ امتیازی به کمیسیون اروپا نخواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «آندرزج دودا» رئیس جمهور لهستان روز یکشنبه تاکید کرد که این کشور دیگر هیچ امتیازی به کمیسیون اروپا نخواهد داد.

در ماه ژوئن، کمیسین اروپا با طرح بهبود اقتصادی پسا کرونایی برای لهستان موافقت کرد و 35 میلیارد یورو برای این کار در نظر گرفت. با وجود آنکه اتحادیه اروپا همچنان ادعاهای خود مبنی بر اینکه ورشو از حاکمیت قانون اروپا تبعیت نمی‌کند ادامه می‌داد، طرح لهستان با تاخیر مورد تایید قرار گرفت. اگر چه «اورسولا ون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا تنها در صورتی این بودجه را در اختیار لهستان قرار می‌دهد که این کشور اصلاحات مورد نیاز توسط اتحادیه اروپا را انجام دهد.

دودا که با یک روزنامه لهستانی مصاحبه می‌کرد، در واکنش به این اظهارات رئیس کمیسیون اروپا گفت: «من دیگر هیچ گامی در این زمینه بر نخواهم برداشت. تا آنجایی که من می‌دانم، ما تمام شرایط را برای دریافت بودجه داریم. ما منتظر پرداخت هستیم».

رئیس جمهور لهستان اضافه کرد که وی معتقد است گروهی از سیاستمداران چپ لیبرال در بروکسل حکمرانی می‌کنند و خواستار آن هستند که قدرت در لهستان تغییر کند.

در ماه نوامبر سال گذشته، کمیسیون اروپا 100 میلیون یورو از بودجه اتحادیه اروپا به وروشو را بلوکه کرد. اتحادیه اروپا اعلام کرد که ممانعت ورشو در تبعیت از تصمیم دادگاه اتحادیه اروپا برای پایان دادن به فعالیت یکی از بخش‌های دادگاه عالی لهستان، دلیل بلوکه شدن این بودجه بوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1158956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =