مبینی: مشکل اصلی ما نبود فشنگ به خاطر تحریم‌هاست

دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: رستمیان یک شبه سلاحش را قرض نگرفته، او دو سال است با این سلاح کار می‌کند و ما هم پیگیر وضعیت او هستیم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مهدی مبینی در گفت‌وگویی، درباره انتقادها به عملکرد تیراندازان ایران در مسابقات جهانی مصر گفت: ما در تپانچه تیمی موفق به کسب مدال در بخش تیمی شدیم و نتایج ارزشمند بود. به هر حال این مسابقات برای ما بااهمیت بود و سطح بالایی داشت. در مسابقات قهرمانی جهان ۸۰ کشور جهان شرکت می‌کنند و مدال آن برای همه کشورها اهمیت دارد. فروغی یک ورزشکار بزرگی است و پس از المپیک دچار افت شد؛ اما او برمی‌گردد و دوباره می‌تواند خوب نتیجه بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که تیراندازی در المپیک انفرادی است و مدال تیمی اهمیتی ندارد، خاطرنشان کرد: درست است که تیراندازی در المپیک به صورت انفرادی است، اما کسب مدال در مسابقات قهرمانی جهان از اهمیت زیادی برخودار است و همه کشورها تلاش می‌کنند به آن برسند. تیراندازان ما مثل هانیه رستمیان و آرمینا صادقیان و سارینا تیموری واقعا خوب نتیجه گرفته‌اند. صادقیان در این مسابقات به سومی رسید و موفق به کسب مدال برنز شد.

دبیر فدراسیون تیرانداز با اشاره به عملکرد سایر تیراندازان تأکید کرد: نکونام دیگر تیرانداز تیم ما تا مرحله فینال پیش رفت، اما به خاطر بدشانسی سهمیه را از دست داد. نکونام در مرحله فینال به عنوان ششمی رسید و اگر در جایگاه پنجم قرار می‌گرفت به طور حتم به سهمیه المپیک هم می‌رسید. از طرفی رشته تیراندازی یک رشته تجهیزات محور است و بدون سلاح به روز و مهمات، نمی‌توان در مورد این رشته صحبت کنیم. هانیه رستمیان را یکی از شانس‌های جدی کسب سکو و مدال ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس است، او در بخش دقت و سرعت با کسب عنوان پنجمی موفق به کسب سهمیه شد، در اولین مسابقه گزینشی المپیک تیراندازی به سهمیه رسید.

مبینی تأکید کرد:، اما نکته جالب این است که از امتیاز ۳۰۰ بخش سرعت رستمیان موفق شد با کسب امتیاز ۲۹۹.۵ در جایگاه نخست قرار بگیرد. به اعتقاد من او شاهکار کرد و نباید این موفقیت را نادیده بگیریم. متأسفانه یکی از مشکلات ما در بخش سرعت نداشتن فشنگ است و رستمیان و سایر تیراندازان تپانچه تمرینات کمی داشتند که اغلب آن‌ها به صورت خشک و بدون فشنگ بود. کسب نتیجه و سهمیه المپیک در چنین شرایطی معجزه است. در بخش خفیف به شدت با کمبود مهمات و فشنگ روبه‌رو هستیم. قبل از مسابقات جهانی مصر، اردوی هانوفر ما لغو شد.

وی اظهار داشت: در آن اردو تیراندازان می‌توانستند با خودشان تجهیزات بیاورند، اما این فرصت از آن‌ها گرفته شد. اردوی مشترکی با عمان در ایران داشتیم و آن‌ها با خودشان تعداد فشنگ آورده‌اند و تیراندازان ما از فشنگ‌های آن‌ها استفاده کردند و تمرین داشتند. فدراسیون هم ۵ هزار فشنگ از وزارت دفاع گرفته بود. در نهایت ما همه تلاش خودمان را به کار گرفتیم، اما متأسفانه در خفیف به شدت با مشکل فشنگ مواجه هستیم و به خاطر تحریم هم دست و بالمان بسته است.

مبینی در مورد تغییر کادرفنی تپانچه گفت: من نمی‌توانم در مورد این موضوع اظهارنظر کنم. به هر حال کمیته فنی در مورد انتخاب سرمربی تصمیم می‌گیرد.

دبیر فدراسیون تیراندازی در مورد سلاح امانی هانیه رستمیان که با آن موفق به کسب سهمیه المپیک شد، گفت: سلاح رستمیان قرضی است، اما او که این سلاح را یک شبه قرض نکرده،  دو سال است با همین سلاح کار می‌کند. رئیس فدراسیون با سردار اشتری و نیروهای مسلح مکاتبه کرده و بابت این سلاح نامه زده است، بالاخره نظامی‌ها هم قوانین و مقررات خاص خودشان را دارند. در نهایت ما در تلاش هستیم یا سلاح را به او هدیه بدهند و یا مبلغ آن را فدراسیون بپردازد و این سلاح برای رستمیان باشد.

وی اظهار داشت: وقتی فدراسیون برای اعزام تیم به یک مسابقه میلیاردها هزینه می‌کند آیا واقعا خرید یک سلاح به مبلغ ۱۰۰ میلیون برای ما زیاد است؟! فدراسیون تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد، اما به هر حال ما در سلاح خیفیف تحریم هستیم و با این چالش‌ها روبه‌رو هستیم. به هر حال اگر فدراسیون مکاتبه نمی‌کرد و پیگیر سلاح رستمیان نمی‌شد مگر سلاح را در اختیارش می‌گذاشتند؟ بالاخره نظامی‌ها هم قوانین خودشان را دارند، دو سال هم این سلاح دست رستمیان است.

منبع: آنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1158964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =