تهران بیش از این ظرفیت خودرو ندارد / زمستانی آلوده‌تر از سال گذشته در انتظار پایتخت

حسنوند گفت: درواقع ما منابع آلاینده را بیشتر کرده و فرسوده‌ها را هم از رده خارج نکرده‌ایم و با همین کارها شرایط را برای خودمان بدتر کرده‌ایم. پیش بینی‌های هواشناسی هم شرایطی را نشان نمی‌دهد که به کاهش آلودگی کمک کند.

محمد صادق حسنوند رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز با اشاره به وضعیت آلاینده‌ها در پایتخت گفت: داده‌هایی که تا این لحظه به دست آمده در بسیاری از ایستگاه‌ها نشان می‌دهد که غلظت آلاینده‌ها در مقایسه هشت ماهه سال ۱۴۰۰ با ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است. سال گذشته در ۷۰ درصد از روزها غلظت آلاینده‌ها بالاتر از حد استاندارد بود.

بیشتر بخوانید

تعطیلی مدارس ابتدایی تهران به دلیل آلودگی هوا

او افزود: داده‌ها نشان می‌دهند که وضعیت آلودگی هوا به تدریج بدتر از روزهای مشابه سال گذشته می‌شود. در زمستان امسال اگر اتفاقی نیفتد تعداد روزهای آلوده افزایش پیدا خواهد کرد. برای مطلوب شدن کیفیت هوا باید منابع انتشار را کاهش دهیم. تهران ظرفیت محدودی برای خودروها دارد. تهران حدود چهار میلیون خودرو دارد که تعداد زیادی از آن‌ها فرسوده هستند. موتورسیکلت‌ها هم چند برابر بیشتر از خودروها آلاینده هستند. درواقع ما منابع آلاینده را بیشتر کرده و فرسوده‌ها را هم از رده خارج نکرده‌ایم و با همین کارها شرایط را برای خودمان بدتر کرده‌ایم. پیش بینی‌های هواشناسی  هم شرایطی را نشان نمی‌دهد که به کاهش آلودگی کمک کند.

حسنوند تاکید کرد: مردم باید برای بهتر شدن هوا و رفع آلودگی هوا از مسئولان مطالبه کنند. سیاست‌گذاران هم باید بر مبنای شواهد علمی تصمیم‌گیری کنند؛ بسیاری از اقداماتی که تاکنون انجام شده برمبنای شواهد علمی نبوده، سرمایه کشور هم رفته و وضعیت بهتر نشده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1160742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =