قیمت جهانی نفت برنت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۰ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۱۸ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه با انتشار خبر کاهش بیش‌ازحد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته افزایش یافت، اما در ساعات بعد دوباره پایین آمد. به‌نظر می‌رسد بازار در آستانه اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت خام روسیه و همچنین قرار دادن سقف قیمت برای نفت این کشور با کمبود مواجه شده‌است.

بیشتر بخوانید:

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۰ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۱۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۴ سنت معادل ۰.۱۷ درصد کاهش ۸۰ دلار و ۸۱ سنت معامله می‌شود.

 هر دوی این شاخص‌های نفتی ۱ درصد در روز گذشته افزایش قیمت داشتند. امارات، کویت، عراق و الجزایر اظهارات وزیر انرژی عربستان مبنی‌بر پایبندی به قرارداد کاهش تولید توسط ائتلاف اوپک پلاس را تأیید کردند. اجلاس بعدی این ائتلاف در چهارم دسامبر برگزار می‌شود.

 تحلیلگران عقیده دارند عدم اطمینان نسبت‌به نحوه پاسخ روسیه به طرح گروه ۷ در قرار دادن سقف قیمت برای نفت این کشور بیش‌از پیش‌ از بازار حمایت می‌کند.

 تاجران از نزدیک صادرات روسیه را زیر نظر دارند و منتظرند ببینند این کشور به تلافی این تصمیم گروه ۷ چه مقدار از فروش خارجی خود کم می‌کند. این اقدام روسیه می‌تواند قیمت نفت را افزایش دهد.

 اطلاعات مؤسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور حدود ۴.۸ میلیون بشکه در هفته منتهی به هجدهم نوامبر کاهش یافته است. این در حالی است که تحلیلگران انتظار یک کاهش ۱.۱ میلیون بشکه‌ای را داشتند.

 این مؤسسه همچنین اعلام کرد ذخایر میعانات گازی آمریکا که شامل نفت گرمایشی و سوخت جت می‌شود حدود ۱.۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1161002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =