فروش اطلاعات کاربران واتس‌اپ

یک گروه هکری سرشناس، مدعی شد اطلاعات تقریبا نیم میلیارد کاربر واتس‌اپ لو رفته و برای فروش گذاشته شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، آمار و اخبار به دست آمده این طور نشان می‌دهد که اخیراً گروه هکری مدعی شده که دیتابیس اطلاعات به‌روز ۴۸۷ میلیون شماره موبایل مورد استفاده در واتس‌اپ که حاوی اطلاعاتی از ۸۴ کشور است را می‌فروشد. با این آمار منتشر یافته می‌توان به این نتیجه رسید که تقریبا یک چهارم از جمعیت دو میلیارد نفری کاربران ماهانه فعال واتس‌اپ در معرض خطر احتمالی هستند.

بیشتر بخوانید:

ارائه یک قابلیت جدید در واتساپ

اما کشورهایی که در این آمار قربانی وجود دارند، به ترتیب آمریکا با بیش از ۳۲ میلیون اطلاعات لو رفته، انگلیس با آمار ۱۱ میلیون اطلاعات در معرض خطر، مصر با ۴۵ میلیون، ایتالیا با ۳۵ میلیون، عربستان سعودی با آمار ۲۹ میلیون، فرانسه با ۲۰ میلیون، ترکیه با ۲۰ میلیون و روسیه با آمار ۱۰ میلیون اطلاعات لو رفته مربوط به کاربران هستند.

همچنین قیمت مخصوص اطلاعات مربوط به هر کشوری برای فروش گذاشته شده است نیز توسط گروه هکری اعلام شده است که بر این اساس قیمت فروش دیتابیس آمریکا ۷ هزار دلار و آمار انگلیس برای رقم سرانه مشابه، ۲۵۰۰ دلار است.

شاید در موقعیت‌ و زمان‌های دیگر تهدیدهایی برای ایجاد رعب و وحشت برای شرکت مِتا اعلام می‌شد، اما باید توجه داشت که این سری شاید شرکت مِتا صرفاً با یک تهدید روبه‌رو نیست و تقریبا ۲۰۰۰ شماره برای اثبات این ادعا، در اختیار سایبرنیوز قرار گرفت که مربوط به کاربران واتس‌اپ بود. اطلاعات و شماره‌های منتشر شده و لو رفته می‌تواند برای کلاهبرداری مورد استفاده قرار بگیرند.

این بار پلتفرم واتس‌اپ است که در صدر اخبار و آمارهای امنیت اطلاعات قرار گرفته است، پیش از این نیز این پلتفرم سابقه زیادی در خصوص موارد آسیب پذیری و کلاهبرداری داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =