افرادی که خرمالو برایشان ضرر دارد

خرمالو میوه خوشمزه و پرخاصیتی است اما این میوه دارای ترکیباتی می باشد که برای برخی افراد ضرر دارد و نباید بخورند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،‌ هر خوردنی، علاوه بر فایده و خواص، طبیعتا عوارضی هم دارد که بایستی از آنها اطلاع داشت تا مبادا ناخواسته سلامت بدن خود را به خطر بیاندازیم. خواص خرمالو، بیشمار است و هر کسی دوست دارد از این فواید بهره مند شود ولی در نقطه مقابل باید مراقب عوارض این میوه هم بود؛ عوارضی که در ادامه این بخش به آن اشاره خواهیم کرد. چنانچه مستعد هر کدام از موارد عنوان شده زیر هستید پس جزو افرادی محسوب می شوید که باید خوردن خرمالو را محدود کنند.

بیشتر بخوانید:

خرمالو و فواید آن

مشکلات رایج پس از خوردن خرمالو

خوردن خرمالو به اندازه متعادل اشکالی ندارد؛ اما بعضی از افراد به این میوه آلرژی دارند و بعد از خوردن آن ممکن است دل درد، حالت تهوع یا شوک آنافیلاکتیک را تجربه کنند.

تانیک و گالیک اسید موجود در خرمالو ممکن است فشار خون را هم تا حد زیادی پایین بیاورد و در نتیجه اگر مشکل فشار خون دارید، حتما به پزشک تان اطلاع رسانی کنید و بعد خرمالو بخورید.

مصرف خرمالوهای رسیده به مقدار زیاد ممکن است عامل ایجاد پادزهر هم شود؛ یعنی توده های سفتی در بدن شکل بگیرد که با اسید معده واکنش منفی نشان می دهد و در مسیر گوارشی مشکل ایجاد می کند؛ البته همه این ها در صورتی اتفاق می افتد که خرمالو را زیاد از حد استفاده کنید.

در واقع خرمالو مقدار زیادی از ماده ای به نام تانین حلال دارد که با اسید گوارشی واکنش نشان می دهد و یک ماده سفت و سخت را به وجود می آورد و دفع مدفوع را سخت می‌ کند؛ حتی ممکن است علائم سخت تری را هم به وجود بیاورد. بنابراین بعد از خوردن خرمالو ممکن است که یبوست هم اتفاق می‌ افتد و بعضی از میوه ها هستند که می توانند به بهبود این وضعیت کمک کنند؛ آب سیب، آلو و آب گلابی می‌ تواند برای برطرف کردن یبوستِ ناشی از مصرف خرمالو مفید باشد.

نکات مهم درمورد مصرف خرمالو

افرادی که مشکلات گوارشی دارند، باید مقدار کمی از این میوه استفاده کنند.
دانه های خرمالو باعث حالت تهوع و سرگیجه می شود.
خرمالو را نباید با شکم خالی استفاده کنید، زیرا باعث اسهال خواهد شد.
افرادی که به خرمالو آلرژی دارند، هرگز نباید آن را استفاده کنند.
کودکان باید به مقدار کم از این میوه استفاده کنند.

کد خبر: 1161679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =