هواشناسی ایران / بارش برف و باران در ۲۰ استان تا آخر هفته

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد ورود سامانه بارشی به کشور از بارش برف و باران در ۲۰ استان و کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما در برخی مناطق خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مطابق پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان گیلان و شرق اردبیل بارش باران پیش بینی شده است. از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در  استان‌های مرزی واقع در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و رگبار پیش بینی شده و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

فردا چهارشنبه بارش در گیلان و غرب مازندران ادامه دارد و فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب تقویت می شود. در این روز تراکم آلاینده‌های جوی در استان‌های تهران و البرز ادامه دارد.

روز پنجشنبه از شدت بارش‌ها در غرب و شمال غرب کاسته شده و سامانه بارشی به‌تدریج علاوه بر سواحل دریای خزر، شمال شرق را نیز در برمی‌گیرد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه بارش‌ها در سواحل دریای خزر، اردبیل، نوار شرقی آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه دارد. شنبه هفته آینده بارش‌ها در سواحل دریای خزر تقویت شده و به‌صورت پراکنده در مناطقی از شمال غرب ادامه دارد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز در شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر و از بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه در نوار شرقی هوا سردتر می‌شود.

توصیف سامانه: نفوذ و فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: اواخر وقت سه‌شنبه 1401/09/08

زمان پایان: اواخر وقت پنجشنبه 1401/09/10

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و کاهش 4 تا 7 درجه دما

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1401/09/08: نیمه جنوبی آذربایجان غربی و شمال کردستان.

چهارشنبه 1401/09/09: ایلام، لرستان، همدان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان.

پنج‌شنبه 1401/09/10: گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کردستان، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، شمال همدان و شمال سمنان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، کاهش شعاع دید، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، احتمال تاخیر در پرواز و خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها و آمادگی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =