جهاد تبیین، بهترین روش برای شناساندن الگوهای موفق

علیرضا میرزایی*

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های شهدای هسته‌ای کشور ما، دارا بودن روحیه انقلابی، همراه با ایمانی قوی و اعتماد به وعده حق پروردگار در آیه (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم) است.

شهدای دانشمند هسته‌ای ایران، سند مظلومیت ایران اسلامی هستند. دانشمندانی که با ویژگی‌های مشترک، اهداف هماهنگ و تلاش های مستمر در مسیر زنده نگه داشتن چرخه هسته‌ای کشور گام برداشتند. اولین ویژگی مشترک این شهیدان وطن پرستی بود. آنان به رغم تهدیدهایی که می‌شدند، تا زمانی که جانشان را فدا کردند و بزرگ ترین دارایی شان را در این راه تقدیم کردند، به وظیفه خود به بهترین شکل عمل کردند.

افرادی چون شهید شهریاری و شهید فخری زاده که با کار جهادی و اِراده ای پولادین، در راستای پیشرفت علمی کشور عزیزمان ایران گام برداشتند؛ الگویی بی‌نظیر و موفق از یک نیروی طراز انقلاب اسلامی هسنتد.

اما چه ویژگی در این شهیدان دانشمند وجود داشت که عامل اصلی بغض دشمنان نسبت به آنان بود؟ آیا تنها به خاطر ساخت واکسن فخرا و دستاوردهای انرژی هسته‌ای ترور شدند؟ اساسا دشمنان انقلاب اسلامی با هر پیشرفتی به ویژه پیشرفت در زمینه‌های علم و فناوری در کشور مخالف هستند و این رفتار را بارها با اِعمال تحریم‌های شدید و ظالمانه در زمینه‌های مختلف ثابت کرده و حتی نسبت به آن نیز اذعان دارند.

پس طبیعی است نسبت به دانشمندانی که اینگونه مسیر رشد علم کشور را هموار می‌کنند، بغض و کینه داشته باشند. قطعا خود کفایی در تولید واکسن کرونا و پیشرفت در حوزه‌های هسته ای از دلایل عمده ترور شهید فخری زاده بوده؛ اما با توجه به اینکه ایشان ریاست «سپند» را بر عهده داشتند، ترس دشمن از رشد و پیشرفت کشور در دیگر زمینه‌های علمی و پژوهشی از دلایل اصلی ترور شهید است.

حال در پاسخ به سوال ذهنی مبنی بر اینکه «روش های شناساندن الگو های موفق مثل شهید شهریاری و شهید فخری زاده در بین بدنه دانشجو چگونه باید باشد؟» می‌توان گفت که  طبق فرموده حضرت مقام معظم رهبری، امروز جهاد تبیین فریضه و چاره کار است؛ امروز باید امثال شهریاری‌ها و فخری زاده‌ها را که نمونه یک انسان کامل، با تقوا، انقلابی، اهل علم و معرفت و دانشمند هستند برای دانشجویان تبیین کرد و برای ایشان الگو سازی کرد. معرفت نسبت به شهدا برکات بسیاری در زندگی دانشجویان خواهد داشت.

 این دو شهید از نظر کار تشکیلاتی عملکرد موفقی داشتند؛ چون که یکی از ضرورت‌های مدیریت، به ویژه مدیریت مجموعه‌های علمی، کار تشکیلاتی درست است و این مهم در عملکرد هر دو شهید بزرگوار کاملا مشهود است. انشالله بتوانیم پاسدار خون این شهدای گرانقدر باشیم  و در روز محشر شرمنده آنان نباشیم.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران*

انتهای پیام/

کد خبر: 1161746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =