جنتی: نداشتن ترس و طمع دو خصلت مهم شهید مدرس در ایفای وظایف نمایندگی بود

دبیر شورای نگهبان گفت: شهید مدرس از دو ویژگی ترس و طمع برای ایفای وظایف نمایندگی بی بهره بود و همین امر باعث میشد که حرف‌های خودش را صریح بیان کند.

به گزارش گروه بیبن‌الملل ایسکانیوز، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه این شورا با تبریک به مناسبت میلاد مبارک حضرت زینب (س) و روز پرستار به تشریح ابعاد شخصیتی این بانوی مکرم پرداخت و گفت: ایشان یک الگوی تمام عیار برای زندگی مومنانه هستند، چراکه در مراحل مختلف زندگی تصویری دقیق از یک انسان مومن و باتقوا را ترسیم کرده‌اند و این حاصل آشنایی ایشان با مبانی اسلام و عمل به احکام الهی است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) زیربنایی از علم و معرفت را به واسطه مادر گرامی‌شان حضرت زهرا (س) و پدر گرامی‌شان، حضرت علی (ع) کسب نموده‌اند و خود نیز در تربیت فرزندان شایسته الگویی ممتاز هستند، خاطرنشان کرد: بیان عبارت «ما رایت الا جمیلا» درباره وقایع کربلا، حاکی از اوج ایمان و معرفت و عرفان عمیق حضرت زینب (س) است.

دبیر شورای نگهبان یکی از ویژگی‌های بارز حضرت زینب (س) را اطاعت پذیری مطلق از امام زمان خود عنوان کرد و اظهارداشت: در حماسه کربلا اوج این خصیصه حضرت زینب (س) به نمایش گذاشته شد از این رو هرکس می‌خواهد در عرصه جهاد تبیین موفق شود باید به مطالعه دقیق سیره حضرت زینب (س) در این حوزه بپردازد.

احمد جنتی با اشاره به اینکه زندگی با برکت حضرت زینب (س) تجلی‌گاه نقش‌آفرینی موثر اجتماعی زن مسلمان درعین رعایت کرامت انسانی است، تصریح کرد: نامیده شدن روز میلاد حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار نیز افتخاری بزرگ برای جامعه پرستاری کشور است. حقیقتا پرستاران در روزهای سخت در کنار مردم ایران بوده‌اند و از بار مصیبت‌های آن‌ها کاسته‌اند.

بیشتر بخوانید

امیرعبداللهیان: توسل به عملیات نظامی زمینی کمکی به حل مشکلات نمی‌کند

جیانگ زمین از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳ به ریاست جمهوری چین و ریاست کمیسیون نظامی حزب کمونیست چین رسید.

در سال ۱۹۹۷ الی ۲۰۰۲ دبیرکلی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین نیز بر عهده وی قرارگرفت. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1161970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =