ایلان ماسک: تا ۶ ماه دیگر نورالینک روی انسان آزمایش می‌شود

نورالینک، استارتاپ ایلان ماسک، اعلام کرد که تا ۶ ماه دیگر آماده آزمایش فناوری کاشت مغزی خود روی انسان می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ به گفته ایلان ماسک، نورالینک بیشتر مدارکش را به سازمان غذا و داروی آمریکا که روی دستگاه‌های پزشکی از جمله ایمپلنت‌های عصبی نظارت دارد، ارائه کرده است. این در حالی است که در سال 2019 گفته بود این شرکت به دنبال تائیدیه سازمان غذا و دارو خود را برای تست انسانی آماده می‌کند و پیش‌بینی کرده بود که این آزمایش از سال ۲۰۲۰ آغاز شود.

ماسک همچنین گفت: ما اکنون مطمئن هستیم که دستگاه نورالینک برای انسان آماده است، بنابراین زمان‌بندی ما تابعی از فرآیند تأیید FDA است.

نورالینک به تازگی در یک جلسه پرسش و پاسخ اعلام کرد که در حال تلاش برای رفع نگرانی‌های سازمان غذا و دارو در مورد گرم شدن بیش از حد دستگاه و همچنین نفود مواد شیمیایی سمی به مغز از طریق ایمپلنت است که هر دوی اینها می‌توانند آسیب برسانند.

این شرکت قصد دارد به بازیابی بینایی نیز کمک کند و افراد دارای معلولیت شدید را قادر به حرکت و برقراری ارتباط با رمزگشایی از فعالیت مغزی کند. نورالینک در نهایت می‌خواهد کلینیک‌هایی را دایر کند که بیماران بتوانند دستگاهی را توسط روبات‌های جراح در مغزشان بکارند. جراح روبات، الکترودهای کوچک اختصاصی نورالینک یا سیم‌های ثبت سیگنال مغز را درون جمجمه کار می‌گذارد.

ماسک ویدئویی از «تایپ تله پاتیک» از میمونی را به نمایش گذاشت که ایمپلنت نورالینک را در مغزش جا داده است. حیوان در صفحه کلید تایپ نمی‌کند، بلکه در عوض با ذهنش مکان‌نما را روی تصاویر حروف حرکت می‌دهد.

نورالینک چندین سال است که فناوری کاشت خود را روی پستانداران غیرانسانی آزمایش کرده است. در آن زمان هم ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد میمونی که دو دستگاه نورالینک در مغزش دارد، می‌تواند یک بازی ویدیویی به نام Pong را اجرا کند، زیرا دستگاه به کمک نرم‌افزارهای یادگیری ماشینی فعالیت مغزش را به دستور تبدیل می‌کرد.

نورالینک در سال گذشته با نگرانی‌های ایمنی به چالش کشیده شد، زیرا چندین میمون به دلیل کاشت این ایمپلنت جان خود را از دست دادند. از جمله یکی از آنها به دلیل عفونت‌های مشکوک مرتبط با ایمپلنت مرد.

ایلان ماسک: تا ۶ ماه دیگر نورالینک روی انسان آزمایش می‌شود

به گفته مایکل ماگر، مدیر اجرایی یک شرکت علوم اعصاب که در حال کار روی یک حسگر فیلم مانند است، پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی، کوچک‌سازی وسایل الکترونیکی و تکنیک‌های جدید جراحی باعث شده است که سرمایه‌گذاری و توسعه در رابط‌های مغز و کامپیوتر ایجاد شود. این ایمپلنت‌ در بالای مغز قرار می گیرد و از طریق یک شکاف کوچک در جمجمه وارد می‌شود.

کد خبر: 1162260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =