هواشناسی ایران / پیش بینی وقوع سیل و آب‌گرفتگی معابر

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد تشدید فعالیت سامانه بارشی از احتمالا وقوع سیلاب، آب‌گرفتگی، انسداد راه‌های روستایی و خسارت به محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در بخش‌هایی از استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران برف و وزش باد پیش بینی شده است. از فردا سه‌شنبه تا روز جمعه در این مناطق بارش باران و برف ادامه دارد.

امروز با فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور برای مناطق جنوب و شرق خوزستان، شمال بوشهر، شمال و غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و هرمزگان افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ انتظار می‌رود.

این شرایط روز چهارشنبه در این مناطق ادامه دارد و در این روز برای بخش‌هایی از شرق و شمال شرق نیز بارش باران گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی فردا و روز چهارشنبه بارش‌ها در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی به‌صورت برف است. پنجشنبه و جمعه نیز در برخی مناطق جنوب، شرق و مرکز کشور بارش پراکنده پیش بینی شده است.

امروز در نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما روی می‌دهد. همچنین از امروز تا پایان هفته به‌طور متناوب دریای خزر و سه‌شنبه تا پنجشنبه شمال و مرکز خلیج‌فارس مواج است.

آسمان تهران امروز نیمه‌ابری تا ابری در برخی ساعات بارش باران همراه با احتمال بارش پراکنده برف پیش بینی شده است. سرعت وزش باد جنوب-جنوب غربی در پایتخت 6 تا 13 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: سه‌شنبه 1401/09/15

زمان پایان: چهارشنبه 1401/09/16

نوع مخاطره: بارش باران و برف، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1401/09/15: کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب و شرق خوزستان.

چهارشنبه 1401/09/16: بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب کهگیلویه و بویراحمد.

اثر مخاطره: مسدود شدن محورهای روستاهای سردسیر، خسارت به زیر ساخت‌ها به‌ویژه قطعی برق در روستاهای صعب‌العبور و سردسیر، اختلال در سفرهای بین شهری، آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تاخیر و احتمال لغو پرواز و خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: پرهیز از سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل‌ونقل و راهداری‌ها، عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، پاکسازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادرسان.

توصیف سامانه: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید ،رگبار و رعدوبرق و افزایش ارتفاع مو

زمان شروع: سه‌شنبه 1401/09/15

زمان پایان: پنج‌شنبه 1401/09/17

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، رگبار و رعدوبرق و افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا 2.5 متر

منطقه اثر: خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و خوزستان.

اثر مخاطره: اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی.

توصیه: خودداری از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی .

انتهای پیام/

کد خبر: 1162441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =