دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد میزبان میهمانی بی‌پلاک بود

همزمان با 16 آذر و روز دانشجو، پیکر شهید گمنام بر دستان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تشییع شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجوی ایران، آیین تجدید میثاق با آرمان های شهدای والامقام و تشییع پیکر شهید گمنام با حضور هیأت رئیسه، استادان، کارکنان، دانشجویان و مسئولان استانی به همت بسیج دانشجویی شهید باکری و معاونت فرهنگی و دانشجویی در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطرات شهدای 16 آذر سال 1332 و تبریک روز دانشجو به دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه گفت: ۱۶ آذر جلوه ای روشن از مقاومت،‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی دانشجویان است که نقطۀ عطفی در تاریخ مبارزات سیاسی ملت آزادیخواه ایران شد.

ابراهیم رحیمی بیان کرد: 16 آذر یاد آور رشادت دانشجویانی است که سینه خود را در برابر دشمن استعمارگر سپر کردند و در گذر زمان فریاد ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رساندند.

وی افزود: استادان امروز، دانشجویان موفق گذشته هستند که با علم و وسعت دانش، اخلاق، منش و مهربانی بهترین الگو برای دانشجویان امروز و دانشجویان خود الگویی برتر برای جامعه هستند. الگویی که در جامعه بسیاری از آن تأثیر پذیرند و امروز به عینه قابل مشاهده است.

رحیمی اظهار کرد: دانشجوی امروز از نظر تعلق خاطر به دانش در روش های علمی، ویژگی های فرهنگی، اخلاقی، رفتاری، نوع پوشش، منش فردی، ایمان و معنویت، دانش عمومی و مهارتی در زندگی فردی و خانوادگی سرآمد و بهترین الگو برای اطرافیان خود است.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: دانشجو یعنی جوینده دانش و از برترین صفات انسان های حق طلب است دانشجو و دانشجویی زمان ندارد و به یک دوره ختم نمی شود از دانشگاه شروع می شود ولی تا آخر عمر با ماست و باید هم با ما باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تصریح کرد: فردای روشن کشور عزیزمان و سربلندی کشور بر پایه توانمندی های نسل جوینده و فرهیخته ای خواهد بود که با دانش و ایمان و اخلاق حسنه توام باشد. این همراهی علم و ایمان در مرتبه اول تحفه مقدس شریعت اسلام و در مرتبه دوم رهاورد انقلاب اسلامی است.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص روز دانشجو گفت: دانشجو در کنار علم آموزی باید از بینش و تحلیل سیاسی قوی و مشارکت سیاسی سازنده برخوردار باشد ولی از سیاست بازی و افتادن در دام جنجال های سیاسی و جناحی بپرهیزد. جوان دانشجو در محیط علمی باید ذهن و زبانش باز باشد نقد کند ولی منصفانه.

سخنرانی حجت الاسلام محمد ابراهیم حجت پناه خادم رضوی درباره وقایع 16 آذر سال 1332 و روز دانشجو، روایتگری، مدیحه سرایی تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بر دستان دانشجویان، مسئولان دانشگاهی و استانی، استادان و کارکنان و در پایان دیدار و گفتگوی تعدادی از دانشجویان با ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه، مهرداد یادگاری معاون فرهنگی و دانشجویی و حسین میرزایی معاون سیاسی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری از دیگر برنامه های این محفل معنوی بود.

 مراسم بزرگداشت 16 آذر و روز دانشجو با حضور فرماندار اردل، هیأت نظارت و ارزیابی استان چهارمحال و بختیاری و جمع زیادی از دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی اردل برگزار شد.

انتهای پیام / 

کد خبر: 1162852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =