مبلغ واریز شده برای تعرفه‌گذاری پرستاری  علی الحساب است

عبادی گفت: به دلیل منابع محدود مالی و همچنین فراهم نبودن زیرساخت ها برای ثبت خدمات پرستاران هنوز به طور دقیق اجرایی نشده و فقط هزینه خدمات پرستاری ۲ ماه پرستاران را بصورت علی الحساب واریز کرده‌ایم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «عباس عبادی» عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از پرستاران شهرستان اسلام آباد غرب به مناسبت روز پرستار در سرسرای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان؛ اجرای طرح تعرفه خدمات پرستاری را یکی از اقدام های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: این طرح پس از ۱۴، ۱۵ سال با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان سال گذشته تبدیل به قانون شد و امسال برای اولین بار به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید

عین‌اللهی از استخدام ۲۹ هزار پرستار و ۶۰ هزار نیروی سلامت خبر داد

وی بیان داشت: به دلیل منابع محدود مالی و همچنین فراهم نبودن زیرساخت ها برای ثبت خدمات پرستاران هنوز به طور دقیق اجرایی نشده و فقط هزینه خدمات پرستاری ۲ ماه پرستاران را بصورت علی الحساب واریز کرده‌ایم.

عبادی همچنین تاکید کرد: در طرح تعرفه های خدمات پرستاری این عزیزان حتما خدمات خود را در سامانه که به آنها گفته شده باید ثبت کنند، زیرا براساس ثبت این خدمات به آنها هزینه ها پرداخت می شود و خارج از آن؛ راهی نیست که از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

وی همچنین در راستای استمرار و پایداری اجرای این طرح گفت: باید منابع آن با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در حال حاضر در آستانه تدوین بودجه سال آینده و نگارش برنامه هفتم توسعه هستند در بودجه سالانه سلامت وزارتخانه قید کنند تا خیال همه از نظر منابع مالی آن راحت شود.

پرستاری یک علم تخصصی خارج از محدوده بیمارستانی است

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منابع محدود مالی بیمارستان ها و همچنین علمی و تخصصی بودن خدمات پرستاری به افراد نیازمند گفت: بسیاری از افراد فقط به خاطر دریافت خدمات پرستاری به بیمارستان ها مراجعه می کنند نه خدمات درمانی.

عبادی تشریح کرد: بسیاری از بیمارانی که به بیمارستان ها برای خدمات پرستاری مراجعه می کنند در منزل هم می توانند آن را دریافت کنند و بار مالی هنگفتی را هم به بیمارستان ها تحمیل نکنند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه مراقبت در منزل وزارت بهداشت برای افراد گفت: خدمات پرستاری می تواند خیلی راحت خارج از محدوده بیمارستانی و مراکز درمانی و با ارتقا سواد سلامت جامعه در اختیار افراد قرار گیرد.

این مقام مسئول با تاکید بر ارتقا سواد سلامت افراد جامعه همچنین افزود: پیشگیری از بیماری چندین برابر مهمتر و کم هزینه تر از درمان است زیرا هر چقدر بیمارستان و تخت بیمارستانی، هر تعداد پرستار و پزشک آموزش دهیم، تکنولوژی روز وارد کنیم، اگر پیشگیری نکنیم، باز کم خواهیم آورد.

۳۵ درصد سهمیه رشته های علوم پزشکی بومی گزینی می شود

عبادی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به راه اندازی مجتمع آموزشی عالی سلامت شهرستان اسلام آبادغرب در بهمن ماه امسال؛ گفت: براساس برنامه بومی گزینه ای وزارت بهداشت و درمان ۳۵ درصد سهیمه رشته ها به دانشجویان بومی خود شهرستان ها اختصاص می یابد.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۷ مزکز آموزشی پزشکی و پرستاری در کشور دایر است، افزود: این تعداد در ابتدای انقلاب فقط ۳۰ مرکز بود.

در پایان این مراسم با حضور «عباس عبادی» معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی «مجتبی بخشی‌پور» نماینده مجلس شورای اسلامی و «قباد محمدی» از پرستاران و واحدهای خدمات درمان شهرستان اسلام آباد غرب و دالاهو تجلیل شد.

کد خبر: 1162883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =