آموزش آشپزی/ الویه قالبی بسیار شیک و خوشمزه

الویه قالبی یکی از روش‌های بسیار خوشمزه و شیک برای تهیه و سرو سالاد الویه می‌باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، الویه قالبی یکی از روش های بسیار خوشمزه و شیک برای تهیه و سرو سالاد الویه می باشد که بین ما ایرانی ها بسیار محبوب است و برای تولد و مهمانی بسیار پر کاربرد است.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی/ دستور پخت چند غذای اصیل کرمانی

شما می توانید از انواع قالب ها مانند پلاستیکی یا فلزی یا سیلیکونی استفاده کنید و الویه را به صورت قالبی تهیه کنید و اگر هیچکدام از انواع قالب ها را ندارید از یک کاسه استفاده کنید و الویه را به صورت قالبی خارج و به دلخواه تزیین کنید.

طرز تهیه الویه قالبی؛ شیک و مجلسی

شما می توانید الویه قالبی را در رینگ های کوچک تهیه کنید و قالب بزنید و به عنوان فینگرفود سرو کنید و یا می توانید با پودر نان تست روی الویه را کاور کنید.

مواد لازم برای تهیه الویه قالبی

سیب زمینی ۳ عدد

سینه مرغ ۱/۲ عدد

خیارشور ۹ الی ۱۰ عدد

هویج ۲ عدد

تخم مرغ ۲ عدد

کره به مقدار لازم

سیر ۱ حبه

آبلیموترش ۱ ق چای خوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد الویه قالبی خوشمزه و شیک برای پذیرایی

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را بپزید و ریش ریش کنید برای این کار سینه مرغ را به همراه یک پیاز و کمی کره و نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و یک حبه سیر خوب تفت دهید تا سبک شود و مرغ تغییر رنگ دهد و بعد روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود.

مرحله دوم: افزودن سیب زمینی و هویج

در اواسط پخت سیب زمینی را پوست بگیرید و نصف کنید و به همراه هویج پوست کنده به مرغ اضافه کنید و بعد بگذارید تا سیب زمینی و هویج نیز با آب مرغ پخته شود، این یک ترفند خوشمزه برای داشتن یک الویه درجه یک می باشد و بعد از پخت سینه مرغ را از آب مرغ خارج کنید. تخم مرغ را به همراه کمی آب بگذارید تا کاملا پخته شود.

مرحله سوم: خرد کردن مواد

سینه مرغ را ریش ریش کنید و جدا قرار دهید، سیب زمینی را با پوره کن یا گوشتکوب بکوبید و یا می توانید به صورت نگینی ریز خرد کنید. هویج را نیز رنده کنید. خیاشور ها را بشورید و به اندازه دلخواه خرد کنید، تخم مرغ را بکوبید یا رنده کنید و همه مواد را داخل یک کاسه بریزید و خوب باهم ترکیب کنید.

مرحله چهارم: تهیه الویه قالبی

در ادامه باید سس مایونز را به همراه آب لیموترش و ادویه ها مخلوط کنید و هم بزنید و روی سالاد الویه بریزید و ترکیب کنید تا سس به خورد مواد برود و بعد قالب مورد نظر را آماده کنید و مواد الویه را داخل آن بریزید و خوب فشرده کنید و بعد برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید و بعد از خنک شدن روی دیس مورد نظر برگردانید و با هویج و نخود فرنگی به دلخواه تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه الویه قالبی شیک و خوشمزه و راحت با انواع قالب

می توانید از ترکیب ماست و سس مایونز استفاده کنید.

بهتر است خیارشور ها را بشورید و بعد خرد کنید تا باعث شور شدن نشود.

به دلخواه کمی روغن زیتون به سس الویه اضافه کنید.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

کد خبر: 1164243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =