با حذف لایک‌ها از ایکس موافقید؟

تب لایک‌ها به بهانه حفظ حریم خصوصی افراد در شبکه اجتماعی ایکس حذف می‌شود؛ اما می‌تواند تاثیرات منفی هم در پی داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ براساس گزارش دیجیاتو، پلتفرم X به‌تازگی اعلام کرده است که تب لایک‌ها را از پروفایل تمامی کاربران حذف خواهد کرد و دیگر امکان مشاهده پست‌های لایک شده توسط افراد وجود نخواهد داشت. این قابلیت در گذشته تنها برای کاربران پرمیوم ارائه شده بود؛ اما اکنون تمامی حساب‌های کاربری شامل آن خواهند شد.
خبرهای مرتبط

پنهان شدن تب لایک‌ها؛ راه‌حل یا پاک کردن صورت‌مسئله؟

شبکه اجتماعی ایکس قصد دارد نمایش پست‌های لایک شده در پروفایل هر کاربر را به‌صورت همگانی متوقف سازد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که مدیران این پلتفرم، تصمیم گرفتند تا به حفظ حریم خصوصی کاربران و وجهه عمومی آنها کمک نمایند. از نظر آنها، بسیاری از افراد به‌دلیل نمایان شدن لایک‌ها، از لایک کردن محتوای حساس و جنجالی خودداری به عمل می‌آورند. البته نمایش تعداد لایک‌های پست‌ها و مشاهده افرادی که پست شما را لایک کرده‌اند، همچنان امکان‌پذیر خواهد بود؛ اما تب لایک‌ها و نمایش لایک‌کنندگان پست‌های دیگران، غیرفعال می‌شود.

شایان‌ذکر است که در گذشته کاربران از بوک‌مارک کردن پست‌های جنجالی به‌منظور اعلام موافقت خود با محتوای آنها استفاده می‌کردند؛ بدون آنکه هویت آنها مشخص شود. اکنون با عدم نمایش لایک‌ها به‌صورت عمومی، نیاز به انجام چنین کاری از بین خواهد رفت؛ اما این مسئله می‌تواند مشکلات دیگری با خود به‌همراه داشته‌باشد. برای مثال، هنگامی که یک کاربر تازه‌وارد در ایکس عضو می‌شد، می‌توانست از لایک‌های دیگران به‌دنبال اکانت‌های مشابه برای دنبال کردن دسترسی داشته‌باشد. همچنین نمایش لایک‌های یک پروفایل معیار خوبی از تمایلات و گرایش آن صفحه بود و به کاربران جهت دنبال کردن یا نکردن اکانت‌ها، کمک می‌کرد.

تب لایک‌ها

بسیاری از کاربران نسبت به تغییرات اخیر در پلتفرم ایکس ناراضی هستند و اعتراض خود را در همین شبکه اجتماعی بیان کرده‌اند. تعداد زیادی از آنها معتقدند که ویژگی پنهان کردن تب لایک‌ها باید در قالب یک گزینه اختیاری ارائه شود و الزامی برای مخفی‌سازی لایک‌ها توسط همه پروفایل‌ها وجود نداشته‌باشد. همچنین نگه‌داشتن طولانی کلید لایک برای ثبت لایک به‌صورت ناشناس، یکی دیگر از راهکارهای ارائه شده از سوی کاربران است. برخی هشدار داده‌اند که پنهان‌سازی لایک‌ها می‌تواند به رشد استفاده از بات‌ها جهت افزایش تعامل منتهی شود و محتوای واقعی و سودمند را از دید کاربران خارج نماید.

در نهایت نظر بعضی دیگر از کاربران، مخصوصاً افرادی که سابقه حضور بیشتری در این پلتفرم دارند، به نظر مدیرعامل سابق، یعنی جک دورسی نزدیک‌تر است. او در پست اخیر خود اشاره کرده است که آنها هیچ‌گاه نباید کلید لایک به‌شکل قلب را با کلید Favorite به‌شکل ستاره، جایگزین می‌کردند. در هر حال به نظر می‌رسد که تصمیم مدیران ایکس برای حذف تب لایک‌ها جدی است و اکنون برای بعضی از کاربران اپلیکیشن iOS نمایش داده نمی‌شود.

منبع: دیجیاتو

انتهای پیام/

کد خبر: 1231731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =