نگرانی سازمان ملل از خلأ ریاست جمهوری در لبنان

برخی منابع بین‌المللی از ابراز نگرانی سازمان ملل در خصوص اوضاع لبنان در سایه خالی بودن کرسی ریاست جمهوری خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، برخی منابع سازمان ملل گفتند که سازمان ملل از پیآمدهای اوضاع لبنان نگران است و خواستار انتخاب رئیس جمهور بدون هیچ گونه تأخیری شده است.

روزنامه لبنانی «الجمهوریة» امروز شنبه به نقل از این منابع نوشت که اخیرا یک مسئول ارشد سازمان ملل در تماس تلفنی با یکی از مقامات ارشد لبنان درباره وضعیت این کشور گفت‌وگو و درباره پیآمدهای وضعیت لبنان ابراز نگرانی کرد.

این مسئول سازمان ملل تأکید کرد که لبنانی‌ها بایستی با اهتمام به منافع لبنان و مردم آن و انتخاب رئیس جمهور بدون هیچ تأخیری، این پیآمدها را برطرف کنند.

به نوشته این روزنامه، این مسئول سازمان ملل خطاب به مقام لبنانی گفت:«ملت لبنان در رنج هستند و وظیفه شما لبنانی‌هاست که با انتخاب رئیس جمهور به این درد و رنج پایان دهید و ملت لبنانی را متحد کنید، شما لبنانی‌ها می‌دانید که خطراتی در همه سطوح لبنان را احاطه کرده است بنابراین سیاستمداران بایستی منافع خود را کنار گذاشته و به توافقی برای پر کردن خلأ قدرت در لبنان دست یابند».

لبنان از بیش از سه سال پیش با بحران شدید مالی و اقتصادی مواجه است و این کشور از ۳۱ اکتبر گذشته پس از پایان دوره ریاست جمهوری «مشیل عون» رئیس جمهور سابق آن وارد خلأ ریاست جمهور شده و پارلمان این کشور با وجود برگزاری ۱۰ جلسه موفق نشده است رئیس جمهور جدید را انتخاب کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1164897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =