رئیس بزرگ‌ترین سرشبکه قاچاق مواد مخدر ‌در کوه‌های اطراف زاهدان بازداشت شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام ۵۶ باند قاچاق مواد مخدر و کشف ۷۸ تن انواع مواد افیونی در استان خبر داد و گفت: رئیس بزرگ‌ترین سرشبکه قاچاق مواد مخدر ‌در کوه‌های اطراف زاهدان بازداشت شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار محمد قنبری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون در حوزه مبارزه با مواد مخدر بالع بر ۷۸ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ۵۶  باند سازمان یافته قاچاق مواد مخدر در این مدت در استان منهدم شده؛ همچنین در این مدت چهار هزار و ۱۷۸ عملیات علیه قاچاقچیان انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

قاچاق رسمی مواد مخدر با برخی از هواپیماهای ناتو

وی ادامه داد: ۶۱ مورد از این عملیات‌ها توام با درگیری بوده و تاکنون ۶۵ قبضه سلاح، ۹ فرستنده بی‌سیم، ۵۰۱ دستگاه موتور سیکلت و ۱۴۳ تیغه خشاب از قاچاقچیان کشف شده است.

قنبری عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون پنج نفر از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر در استان دستگیر شده‌اند؛ همچنین رئیس بزرگ‌ترین سرشبکه قاچاق مواد مخدر پس از ۴ سال زندگی مخفیانه در کوه‌ها دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه علاوه بر مبارزه با سرشبکه‌های قاچاق با خرده‌فروشان نیز برخورد شده، گفت: در این ارتباط یک هزار و ۱۴۸ نفر دستگیر شده‌اند. همچنین امسال بیش از ۶  هزار نفر از معتادین تاکنون دستگیر و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل شده‌اند.

وی در رابطه با امنیت حاکم در استان گفت: فضای استان به لحاظ امنیت مثبت است و با وجود بسترهایی که دشمن برای تولید ناامنی روی آن مانور می‌دهد با کمک و هوشیاری مردم و تلاش صادقانه نیروهای امنیتی امنیت قابل قبولی در استان حاکم است.

وی تصریح کرد: با اتحادی که بین قومیت‌های مختلف استان وجود دارد تیر خرابکاران به سنگ خورده و نتوانسته‌اند در استان به اهداف خود برسند.

سردار قنبری خاطرنشان کرد: یکی از عواقب خطرناک احساس ناامنی در بیرون استان ضربه به اقتصاد استان است چرا که دشمنان در پی خرابکاری در فضای مجازی و تخریب چهره استان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =