حوادث اخیر کشور فرصت بازنگری در حکمرانی آموزش عالی را فراهم کرد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حوادث اخیر پیچیدگی‌هایی داشت که لزوم بازنگری در حکمرانی آموزش عالی را نشان می‌دهد. امروز فرصت بزرگی برای این بازنگری پیش آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اجلاس روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه‌های کشور در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ابتدای این نشست اظهارکرد:  روسای دانشگاه‌ها در ماه‌های اخیر چند  آزمون مهم را پشت سر گذاشتند.بازگشایی جدی دانشگاه‌ها پس از کرونا و فتنه ترکیبی و جنگ شناختی که دشمن  علیه انقلاب به راه انداخت که میدان اصلی آن دانشگاه‌های    کشور بود.  مسئولان دانشگاه‌ها علم‌دار انقلاب  در حوادث  اخیر بودند.

بیشترین نرخ ازدواج دانشجویی مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است

وی افزود: اتفاقات اخیر شاید از جهاتی چندان قابل مقایسه باحوادث تاریخ انقلاب مانند تابستان ۶۰ نباشند. از نیمه خرداد تا مهر ۶۰ مسئولین لشکری و کشوری همگی به شهادت می‌رسند و رئیس جمهوری عزل می‌شود که به دنبال آن منافقین جنگ خیابانی راه می‌اندازند. انقلاب اتفاقا بعد از تابستان ۱۳۶۰ بالنده‌تر و با شتاب بیش‌تری به حرکت خود ادامه داد و پیروزی‌های بزرگ‌تری نیز نسبت به پیش از آن کسبکرد.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین رستمی، البته حوادث اخیر پیچیدگی‌هایی داشت که لزوم بازنگری در حکمرانی آموزش‌ عالی را نشان می‌دهد. امروز فرصت بزرگی برای این بازنگری پیش آمده است.

وی تاکید کرد: امروز حرکت در مسیر ایمانی جز با بصیرت و دانش به جایگاه حق ممکن نیست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام‌ معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: انتظار از دانشگاه انقلاب اسلامی و دولت مردمی متفاوت و متمایز با سایر دانشگاه‌های جهان است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی خاطرنشان کرد: به گفته  مقام معظم رهبری، مسئله اسلامی‌شدن دانشگاه از مسائل رو زمین مانده است که انتظار بیش‌تری درمورد اجرای آن در این دولت می‌رود.

وی خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: آیا حکمرانی آموزش  عالی ما نسبت درستی با جایگاه مطلوب انقلاب اسلامی دارد یا خیر؟ ما باید وظایف خود برای تربیت سربازان امام زمان (عج) را تعریف و خروجی تلاش خود را ارزیابی کنیم.  این مسائلی است که ما باید روزانه از خود بپرسیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: روزی ما طلبه‌ها التماس می‌کردیم که ده جوان برای  تربیت به دست ما بدهند، امروز به برکت انقلاب اسلامی  بیش از سه و نیم میلیون‌دانشجو در دست ما است که باید روزی‌ نسبت به عملکرد خود نسبت به آن‌ها پاسخ‌گو باشیم. ما نسبت به همه دانشجوها مسئولیت داریم و همه آن‌ها  بچه‌های ما هستند حتی آن‌هایی که شاید خطا کردند.

وی تصریح کرد: امروز یکی ‌از بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور در دست مسئولان و اساتید دانشگاه‌ها است. بازنگری در سیاست جذب دانشجو، جذب‌اساتید و نظام ارتقای آنان و آمایش‌ رشته‌ها از مهم‌ترین  مسئولیت‌های  مسئولان وزارت آموزش عالی و روسای دانشگاه‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی معتقد است که اگر  پس ازحوادث اخیر تحولی در نظام آموزش عالی رقم نزنیم، نشان از ضعف در خصوصیت ایمانی ما دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =