رشد ۳۹۵ درصدی مبلغ قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه در ۵ سال گذشته

آمارها نشان‌ می‌دهد در ۵ سال گذشته تعداد قراردادهای ارتباط صنعت و جامعه ۱۷۰ درصد مبلغ قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه ۳۹۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گسترش ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و جامعه، راهکاری جهانی برای درآمدزایی دانشگاه و اشتغال دانشگاهیان به شمار می‌رود. همچنین به حل مشکلات صنعت و جامعه به کمک پژوهش‌های دانشگاهی می‌انجامد.

ایسکانیوز پیش‌تر در گزارش رشد ۶۰۰ درصدی درآمد قراردادهای ارتباط با صنعت در هفت سال گذشته، نشان داد درآمد قراردادهای ارتباط با صنعت از سال ۹۲ تا ۹۹ با ۶۰۰ درصد رشد از ۱۴۳ میلیارد تومان به ۹۹۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.

بحران دانشگاه‌های عربی برای ارتباط با صنعت

در سال‌های اخیر تفاهم‌نامه‌هایی بین وزارت علوم و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی امضا و همکاری‌های خوبی آغاز شده است که نتیجه آن واگذاری پروژه‌های تحقیقاتی به مراکز علمی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌‎های کشور بوده است. به همین دلیل، آمارهای قراردادهای ارتباط صنایع و دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند.

در ادامه گزارشی از آمار مرتبط با قراردادها در سال‌های اخیر ارائه می‌دهد. این آمارها نشان‌دهنده کم بودن تعداد قراردادهای کلان دانشگاه‌ها با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به نسبت دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها است. به عبارت دیگر، هنوز هم از پتانسیل دانشگاه‌ها به خوبی استفاده نشده است و می‌توان انتظار رشد بیشتری را در آینده داشت.

رشد ۱۷۰ درصدی تعداد قراردادهای ارتباط صنعت و جامعه در پنج سال گذشته

نمودار زیر نشان‌دهنده تعداد قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ است:

رشد ۳۹۵ درصدی مبلغ قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه در ۵ سال گذشته

بر اساس این نمودار تعداد قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه از چهار هزار و ۷۳۳ مورد در سال ۱۳۹۷ به ۱۰ هزار و ۸۳۵ مورد در سال ۱۴۰۱ رسیده است. این افزایش نشان‌دهنده رشد ۱۷۰ درصدی تعداد قراردادهای ارتباط صنعت و جامعه در پنج سال گذشته است.

علاوه بر تعداد قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه، مبلغ قراردادهای حاصل از این ارتباط‌ها هم مهم است. نمودار زیر نشان‌دهنده مبلغ قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه در حال اجرا از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ است. 

رشد ۳۹۵ درصدی مبلغ قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه در ۵ سال گذشته

براساس این نمودار مبلغ قراردادهای ارتباط با صنعت از ۹۵۲ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ به چهار هزار و ۷۰۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده است. این افزایش نشان‌دهنده رشد ۳۹۵ درصدی مبلغ قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه در پنج سال گذشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =