تاج: امیدوارم جوانان ما به جام جهانی صعود کنند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر ۵ تیم از کشور ما راهی مسابقات جام جهانی شوند در ارزیابی فیفا و ای اف سی خیلی تاثیر دارد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مهدی تاج که در کلاس‌های دانش افزایی داوران شرکت کرده بود در بخشی از این مراسم برای آنها به صحبت پرداخت.

تاج خطاب به داوران گفت: چند مورد در فوتبال سیبل ارزیایی مردم است. کمیته آموزش کارش آموزش دادن است، بقیه کمیته‌ها هم در حال فعالیت هستند و همه کمیته مهم است اما دو مورد مورد ارزیابی مردم است. اول کمیته داوران است که مردم درباره‌اش قضاوت می‌کنند و یکی دیگر هم نتایج تیم‌های ملی است. امیدوارم امسال تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان به جام جهانی برود. چون تیم‌های ملی بزرگسال، فوتسال و فوتبال ساحلی راهی جام جهانی شوند یکبار دیگر ۵ تیم ملی ما راهی جام جهانی شده‌اند.این موضوع خیلی خوب است که ۵ تیم ما راهی جام جهانی شوند و این در ارزیابی فیفا و AFC خیلی تاثیر دارد.

بهترین داور جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد

وی در خصوص مشکلات داوری گفت: وقتی هرازگاهی داور اشتباهی از سوی داوران صورت می‌گیرد باید به فکر VAR باشیم.ما فعلا تصمیم داریم به تعداد کمی آموزش بدهیم و فعلا ۷۰-۸۰ داور باید آموزش ببینند چون فعلا فرصت زیادی نیست. انجام این کار ساده اما پر در دسر است. ما با هر مجموعه‌ای وارد مذاکره شدیم یک جاهایی از آن گره خورده است. باید موانع را رد کنیم هر چند ممکن است چنین موانعی برای کشورهای دیگر وجود نداشته باشد. 

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: همه این موانع رفع خواهد شد و ما آموزش را شروع خواهیم کرد. در مجموع مطمئن باشید این سیستم در آینده ای نزدیک به ایران خواهد آمد. حضور این سیستم باعث می‌شود این درگیری های درون زمین کاهش پیدا می‌کند و آرامش ایجاد می‌شود. ما باید مسائل تماشاگر را حل کنیم اما برخی داوری ها که انجام شده اگر با حضور تماشاگران باشد اداره فوتبال برای خود ما سخت می‌شود.

تاج خاطرنشان کرد: من این مسائل را به خود بچه‌های سازمان لیگ گفتم، برخی مواقع اشتباهات تاثیر گذار می‌شود و مشکلات زیاد می‌شود. ان شاالله بازی‌ها به زودی با تماشاگر برگزار می‌شود و تعلیم و تربیت باید بهتر صورت بگیرد و این کلاس‌ها باید به اوج کیفی برسد. وقتی داور به داخل زمین یم‌رود باید نشان بدهد آموزش‌ها در این کلاس‌ها چقدر تاثیر داشته است. ضمن آنکه باید بگویم به پرداختی‌هایی که فدراسیون انجام می‌دهد توجه نکنید چون این کار شما نوعی ایثار است.همینکه وارد این حرفه شدید مورد قضاوت و نامهربانی‌ها قرار می‌گیرد که جای تشکر دارد. 

وی تاکید کرد:اعتقاد دارم بازیکن حق ندارد به داور حمله و اعتراض کند. داور اشتباه می‌کند ولی در این طرف هم کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال نباید به جان یک بدبختی بیفتند که هم تیمداری کرده، هم هزینه کرده و هم پاسخگوی هوادارانش باید باشد.سازمان و مجموعه‌ای که نشود به آن انتقاد کرد مردم هم به آن احترام نمی‌گذارند. یک مدیر باشگاه حداقل حقش این است که بگوید چرا مثلا فلان داور چرا اینگونه سوت زد. من به آقای افشاریان بارها گفته‌ام فیلم ها را بازبینی کنید و اگر اشتباهی شده آن را اعلام کنید.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: مهم این است که همه قبول دارند سامانه داوری ما معیوب نیست و سالم است. این را همه نهادهای نظارتی هم می‌دانند. هیچکس تا به حال به ما گزارشی نداده که مثلا اشتباه داوران از جای دیگر است. مدیران باشگاه‌ها هم حق دارند و اینکه قرار باشد کمیته انضباطی و کمیته داوران صبح اول وقت از یک باشگاه شکایت کنند که چرا اعتراض کرده، مطمئنا این کار باعث می‌شود دیگر کسی احترام نگذارد و انتقاد نکند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =