دغدغه‌ مهم در مسئله اجرای طرح‌های برون‌دانشگاهی ضمانت است

مدیرکل صنعت، جامعه و دانشگاه واحد بوشهر با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم در اجرای طرح‌های برون‌دانشگاهی، ضمانت طرح‌هاست، گفت: این ویژگی در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده که نمونه بزرگ آن ضمانت ۴۰ میلیارد تومانی سازمان از طرح نیروگاه خورشیدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بود که به نتیجه رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز: نشست تخصصی نمایندگان اداره‌کل صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی با مدیران شهرداری بوشهر با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، معاون پژوهش و فناوری واحد بوشهر و جمعی از مسئولان استان بوشهر و سازمانی دانشگاه درباره ساخت مجموعه‌های گلخانه‌ای و هوشمندسازی شهری برگزار شد.

آغاز به‌کار نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست تخصصی با تأکید بر اینکه این دانشگاه در گام دوم فعالیت خود که تقریباً منطبق با گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی است، مأموریت‌ها و رسالت‌های جدیدی را انتخاب کرده است، گفت: در این دوره بنا به ضرورت کشور، دیگر آموزش و پژوهش صرف، اولویت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی نیست؛ بلکه تحقق نسل سوم و چهارم دانشگاهی در کشور که همان دانشگاه حل مسئله و بسترساز «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» بوده، هدف اصلی دانشگاه در نظر گرفته شده است.

سروش حیدری سنگستانی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه گفت: دانشگاه توانایی رفع مشکلات و مسائل اجتماعی را دارد، از این رو تمام زیرساخت‌ها به این سمت و سو هدایت شده است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک ساختار مردمی و غیردولتی در خدمت کشور و جامعه است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به‌عنوان نخستین مرکز آموزش عالی استان به‌حق، دین خود را به جامعه استان ادا کرده و برآیند فعالیت‌ها، آمار مثبتی از خود نشان می‌دهد که منجر به افزایش اقبال عمومی به این دانشگاه ولایی و مردمی است.

دغدغه‌ مهم در مسئله اجرای طرح‌های برون‌دانشگاهی ضمانت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه تعامل مناسبی میان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و سایر نهادها شکل گرفته است، توضیح داد: بسیاری از مدیران استان دانش‌آموخته این دانشگاه بوده یا در حال تحصیل در دانشگاه هستند، از سوی دیگر برخی با توجه به توانمندی علمی به‌عنوان مدرس در دانشگاه حضور دارند که با توجه به اشراف کامل به مسائل استان و دانشگاه، نقش کلیدی در حل معضلات شهری با ارجاع دانشجویان و پایان‌نامه‌های دانشجویی ایفا می‌کنند.

حیدری سنگستانی با توضیح برخی از طرح‌های دانشگاه آزاد اسلامی مانند طرح پایش و پویش گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی کاملی در همکاری با دیگر نهادها دارد. در طرح پویش امکان تحصیل و اشتغال همزمان برای دانشجویان مهیاست که در این طرح هم دانشجو از لحاظ ذهنی و عملی آماده ورود به بازار کار خواهد شد و هم نیروی کار مستعد با دستمزد مناسب به صنعت و جامعه معرفی می‌شود.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه دانشگاه، مدرسه جامعه است، خاطرنشان کرد: در کلام امامین انقلاب نیز دانشگاه و حوزه به عنوان مبدأ و منشأ تحولات معرفی شده است. در اغتشاشات اخیر به خوبی نشان داد اگر دانشگاه سلامت و مقتدر باشد جامعه‌ای سالم و توانمند خواهیم داشت.

مدیرکل صنعت، جامعه و دانشگاه واحد بوشهر هم در این نشست با تأکید بر اینکه این تیم کاری به‌عنوان نماینده حوزه ستادی و کل مجموعه دانشگاه در بوشهر حضور دارند، توضیح داد: در این سلسله نشست‌ها که در کل استان‌ها و با ادارات و سازمان‌های برون‌دانشگاهی برگزار می‌شود، دنبال آن هستیم تا با معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و خدماتی که دانشگاه می‌تواند به مجموعه‌های دیگر ارائه دهد، دانشگاه را پشتوانه‌ای قابل اتکا و مطمئن برای تمام نهادها در همه عرصه‌ها معرفی کنیم.

دغدغه‌ مهم در مسئله اجرای طرح‌های برون‌دانشگاهی ضمانت است

علی اطمینان با بیان اینکه دانشگاه به عنوان یک نهاد یکپارچه در کل کشور قابلیت اجرا و حمایت از ایده‌ها و ضمانت اجرای طرح‌های مختلف را دارد، تشریح کرد: شاید در یک دانشگاه امکان اجرای یک طرح وجود نداشته باشد؛ اما هر واحد و مرکز دانشگاهی در کشور به دلیل فعالیت‌های کنسرسیومی در آن از حمایت سازمانی و کل مجموعه دانشگاهی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم در اجرای طرح‌های برون‌دانشگاهی، ضمانت طرح‌هاست، گفت: این ویژگی در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده که نمونه بزرگ آن ضمانت ۴۰ میلیارد تومانی سازمان از طرح نیروگاه خورشیدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بود که به نتیجه رسید.

مدیرکل صنعت، جامعه و دانشگاه واحد بوشهر با ارائه آماری از برخی از توانمندی‌ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: ۷ آزمایشگاه ایزو ۱۷۰۲۵، ۲۰ آزمایشگاه استاندارد، ۶ آزمایشگاه همکار با سازمان غذا و دارو، ۱۴ آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت از محیط زیست و ۱۷۶ آزمایشگاه عضو شبکه آزمایشگاهی و فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر وجود دارد و اخذ مجوز و استانداردهای مدنظر هرکدام از این سازمان فرآیندی سخت و پیچیده است.

دغدغه‌ مهم در مسئله اجرای طرح‌های برون‌دانشگاهی ضمانت است

اطمینان درباره نحوه چگونگی تعامل دانشگاه با سازمان‌ها گفت: در انجام مواردی مانند مأموریت‌های مطالعاتی، مشاوره‌های فنی، هوشمندسازی فعالیت‌ها، هوش مصنوعی، پروژه‌های عمرانی و ... دانشگاه می‌تواند یاری‌رسان نهادها باشد، به عنوان نمونه می‌توان به همکاری دانشگاه در قطعه‌سازی و نوسازی تجهیزات صنایع خودرویی، معدنی و صنعت فولاد در سیرجان و خوزستان اشاره کرد.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب هم در این نشست با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و به ویژه جنگ تحمیلی در برهه‌ای که وزارت علوم توانایی پاسخگویی به نسل علاقه‌مند به تحصیل را نداشت، انقلابی در عرصه تحصیل علم و دانش ایجاد کرد، گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با رسالت‌ها و مأموریت‌های جدید خود، دومین انقلاب خود را در عرصه علم و دانش و صنعت ایجاد کرده است.

مریم خادمی با توضیح برخی از فعالیت‌های اجتماعی و محیطی دانشگاه در کشور توضیح داد: یکی از مشکلات امروز کشور، بحران آب است که دانشگاه با طرح‌های علمی و تکنیک‌های جدید به دنبال کمک به مدیریت این بحران است.

وی تأکید کرد: یکی از این طرح‌ها، گرین وال (دیوار سبز) است که با توجه به نوع پوشش گیاهی، مقدار آب منطقه با بذرپاشی و آبیاری با پهپاد مانع ورود گرد و خاک به کشور خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری بندر بوشهر هم در این نشست با ابراز امیدواری از اینکه این نشست در کمترین زمان و با بهترین نتیجه منشأ خیر و برکت برای استان بوشهر را به همراه داشته باشد، عنوان کرد: بسته‌های کاری و فعالیتی شهرداری بوشهر در تمامی عرصه‌ها به سمت هوشمندسازی سوق داده شده است.

مسعود غلام‌زاده‌فرد با تأکید بر اینکه با توجه به نیازها، سرمایه‌ها و شرایط محیطی هر منطقه می‌طلبد که علم در کنار اجرا قرار گیرد، گفت: مجموعه شهرداری و شورای شهر به تناوب در حال تغییر هستند که به‌دلیل جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی در امور، هوشمندسازی که امری ضروری و واجب است، صورت پذیرد تا هر مدیر در این چارچوب قرار گرفته و فعالیت کند.

در این نشست که حسن دیوان‌دری مدیر پروژه‌یابی و نیازسنجی صنعتی کانون‌های صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی و محمد عسکری به‌عنوان نماینده صنعت در دانشگاه نیز حضور داشتند، مباحثی مانند چگونگی ارائه نقشه راه و عملیاتی کردن برنامه‌ها بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان‌های خارج دانشگاه و موضوعات قابل اجرا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1167998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =