سجادی: رئیسی قول همه‌نوع همکاری بودجه‌ای را داده است

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به بودجه پیشنهادی دولت برای ورزش در سال ۱۴۰۲ گفت: آیت‌الله رئیسی و «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور، قول همه‌نوع همکاری در زمینه بودجه ورزش کشور را داده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکاینوز، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در واکنش به افزایش ناچیز بودجه ورزش در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: سال پیش‌رو برای ورزش کشور سال بسیار پرکاری است با این حال آیت‌الله رئیسی و معاون اول رئیس جمهور قول همه‌نوع همکاری در زمینه بودجه ورزش را داده‌اند. البته افزایش بودجه تابع فرمول و دستورالعملی است و ما شاهد نهایت همکاری و مساعد دولت بوده‌ایم. هم آیت‌الله رئیسی و معاون اول رئیس جمهور قول دادند هر جا ورزش نیاز به حمایت داشته باشد، کمک شود. ما نیز یک‌سری راهکارهای قانونی برای افزایش درآمد از طریق ورزش داریم و از طرفی باید یکسری ابتکارات داشته باشیم تا بتوانیم از نظر درآمد به ورزش کمک کنیم. کم‌کم باید اتکای خود به منابع دولتی را کم کنیم. البته نه به‌زودی، ولی کارهایی را در همین زمینه آغاز کرده‌ایم.

سجادی: بیش از ۷۰۰ هزار زوج امسال وام گرفتند

پای سرمایه‌گذاران روس به طرح‌های ورزشی ایران باز می‌شود

سجادی درخصوص دیدار اخیرش با ایگور لویتین دستیار رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه گفت: دیدار بسیار خوبی بود. کم‌تر از ۵ ماه است که لویتین در ایران است. دیروز ادامه مذاکرات قبل را داشتیم و مهم‌ترین موضوع مطرح شده، پیشنهاد سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران روس در اتمام طرح‌های ورزشی ایران را مطرح کردیم و او هم تلویحا این پیشنهاد را پذیرفت و مقدمات در حال طی شدن است.

ایران و روسیه به دنبال تولید و صدور محصولات ورزشی مشترک

وزیر ورزش با اشاره به تولید محصولات ورزشی باکیفیت در ایران افزود: ما تولیدکنندگان خوبی در ورزش داریم اعم از تولیدکنندگان پوشاک، ادوات و ملزومات ورزشی. لویتین استقبال بسیار خوبی از این مسئله داشت و تاکید کرد در وهله اول این ملزومات را صادر کنیم و در وهله دوم به تولیدات مشترک در این زمینه برسیم. اشتراکات تولید، پروسه توزیع و طراحی با تیم مشترک انجام شود. در واقع به دنبال تولید محصول مشترک ایران و روسیه هستیم و این امر محقق هم خواهد شد.

وی افزود: ما تولیدکنندگان خوبی در تولید دستگاه‌ها و لباس‌های ورزشی داریم و محصولات ورزشی که قابلیت صادر کردن دارد را داریم. پیشنهاد تکمیلی لویتین حرکت به سمت تولیدات مشترک ورزشی ایران و روسیه بود تا بتوانیم حتی این محصولات را به کشورهای دیگر هم صادر کنیم.

هندبالیست‌های روسیه در راه ایران

سجادی با تاکید بر حضور نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک روسیه در دیدار او با لویتین گفت: قرار شد تیم ملی هندبال روسیه سفری به ایران داشته باشد تا دو تیم، دیداری تدارکاتی باهم داشته باشند. البته در گذشته و در چند رشته جودو، شمشیربازی سابر و کشتی در روسیه دیدار تدارکاتی داشتیم.

ایران به دنبال جذب مربی روس برای بوکس و پرتاب‌ها

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نیاز ورزش ایران به جذب چند مربی خارجی افزود: ما در بوکس و پرتاب‌ها به دنبال جذب مربی از روسیه هستیم. از طرفی پیگیر تعاملات فی‌مابین فدراسیون‌ها و کارهای تخصصی بین فدراسیون‌های ورزشی هستیم.

بانوان روس میهمان ویژه نوروزگاه

سجادی با اشاره به برگزاری رویداد بین‌المللی نورزگاه (اسفندماه به میزبانی کیش) افزود: از تیم‌های ملی بانوان روسیه به صورت خاص دعوت کردیم به عنوان مهمان برای حضور در رویداد نوروزگاه به ایران بیایند. مقرر شد سفیر روسیه پی‌گیری‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =