رئیسی: بهبود معیشت از موارد مهم در بودجه است

رئیس جمهور گفت: حمایت از بازار سرمایه و بهبود معیشت مردم از موارد مهم در بودجه سال آینده است. شفافیت و درج تمام منابع و مصارف در سقف بودجه مورد تاکید قرار گرفته است. عدالت در پرداخت‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز از موارد مورد اهمیت دیگر است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز به‌منظور دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: باید برای وضعیت کشور علیرغم همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها شکرگزار خداوند متعال باشیم و حضور و صبر مردم موجب شد دشمن ناکام شود. برخی می‌خواهند بخش قابل توجهی از حاکمیت ما را به‌خاطر اقدامات انقلابی‌اش مورد سرزنش قرار دهند؛ هیچ ارتش و نیروی مسلحی در جهان به‌میزانی که سپاه با تروریسم مقابله کرده، اقدامات نداشته و ارتش‌ها و سران منطقه به این معترف این حقیقت هستند.

کلیات بودجه ۱۴۰۲ در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد

وی افزود: نقش سپاه در برخورد با تروریسم نقش اول و ارزشمندی است؛ مسئولان عالی سیاسی منطقه بارها به ما گفته‌اند اگر سپاه و سپاه قدس و شهید سلیمانی و بسیاری از این همکاری‌ها شرایط در منطقه به‌نوعی دیگری بود. از همه عزیزان سپاه تقدیر می‌کنم و کسانی که امروز می‌خواهند سپاه مقتدر را مورد سرزنش قرار دهند به‌خاطر حرکت انقلابی سپاه در مبارزه با تروریسم و حمایت از مردم، تلاشی مذبوحانه است و مانند محاسبات قبلی‌شان محکوم به شکست است.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: در سال جاری تلاش دولت این بوده ۱۴۰۱ را با رشد اقتصادی به پایان ببرد؛ قبل از آغاز دولت شاهد ۰.۴ رشد بودیم و دهه ۹۰ مشکلات زیادی وجود وجود داشت و ولی امروز حدود ۴ ردصد رشد اقتصادی داریم؛ این نشانگر تلاش همه بخش‌هاست.

رئیسی گفت: شرایط فعلی کشور نشان از رشد سرمایه‌گذاری، کاهشی شدن تورم و رشد تولید است. ۵ درصد رشد تولید و بیش از ۵ درصد رشد تجهیزات تولیدی را داشته‌ایم که زمینه رشد است؛ هم‌چنینی اشتغال ما رشد داشته و این‌ها نشانه‌های حرکت دولت برای تحقق بودجه ۱۴۰۱ است.

کد خبر: 1168395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =